کتابفروشی آموت تا پایان روز جمعه، پانزدهم فروردین تعطیل است

اول قرار بود تینا، شنبه بیاید و بسته‌های پستی را آماده کند و بفرستد اداره‌ی پست که آرمیتا پیام داد که «می‌شه من شنبه بیایم و تینا، یکشنبه؟» که شیفت کاری مشخص شد و تاکید کردم «دخترها! لطفا ساعت ۱۰ صبح بیایید و زودتر هم بروید.»

با این حال آرمیتا پیام داد «اجازه است من زودتر بروم؟»

مشغول نوشتن جواب‌اش بودم که پیام آقای «علمداری» از دوستان اتحادیه ناشران و کتابفروشان آمد. جز یکی دو باری در روزهای درخواست جواز کتابفروشی، هرگز پیامی از ایشان دریافت نکرده بودم. دنبال لینک رفتم کانال اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران. نوشته بود: «پلمب مراکز تجاری و واحدهای صنفی متخلف از فردا؛ ۹ فروردین»

بعد هم مثل الباقی بیانیه‌های این روزها آمده آمده بود «طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مراکز تجاری و واحدهای صنفی غیرضروری می‌بایست تا پانزده فروردین تعطیل باشند.»

و بعد در ادامه کمی مهربانانه‌تر با رنگ سبز و قرمز هشدار داده بود «توصیه می‌شود جهت پیشگیری از هرگونه اقدام، ابلاغیه تعطیلی واحد صنفی خود را را اجرایی نمایید.» بگذریم از این‌که دو تا «را» در این هشدار آمده که لابد نشان‌دهنده‌ی تاکید زیاد آن است!

بعد هم برای محکم‌کاری بیشتر زیرش دو تا چشم بیدار مشکوک هم گذاشته بود که «برای مشاهده متن کامل خبر به نقل از خبرگزاری اتاق اصناف، به لینک زیر مراجعه نمایید!»

رفتیم توی کانال اتاق اصناف. اول یک فیلم سه‌دقیقه‌ایی بود با میکروفون شبکه‌ی خبر افتاده بودند دنبال مغازه‌های باز که چرا نمی‌بندید!

و آن وقت بیانیه‌ی بلندبالایی در ۱۱ بند که با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی، جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی و پلمب واحدهای صنفی در دستور کار قرار دارد.

آمدم برای مهربان‌جان نوشتم «قاعدتا ما از همه زودتر تعطیل کردیم؛ از هفتم اسفند. از وقتی که آقایان هنوز جدی نگرفته بودند. با این حال عقل سلیم حکم می‌کند این ارسال به سراسر کشور را هم متوقف کنیم که هزار دوست هم داشته باشیم، یک دشمن در کمین داریم!»

گفت بنویس!

و نوشتم: «دوستان خوبم!

کتابفروشی آموت از هفتم اسفند تعطیل است و تنها درخواست‌های شما در واتساپ ارسال می شد که به فرموده، هفته آینده تمام اصناف تهران، تعطیل اجباری هستند و در صورت مشاهده، جریمه نقدی  و پلمب می‌شوند.

ضمن عذرخواهی از تک تک شما دوستان و دوستانی که طی یکی دو روز گذشته درخواست های خود را نوشته بودید و قرار بود، کتاب‌هایتان فردا ارسال شود، کتابفروشی آموت تا پایان روز جمعه، پانزدهم فروردین تعطیل است.

ارادتمند/ آقای کتابفروش و دخترانش»

 

شما کتاب دارید برای خواندن؟

 

https://www.instagram.com/p/B-PewW7gMlh/?igshid=18mokdxkv3hwu

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو