شهرداری به نصب تابلو‌های راهنمای ناشران و کتاب‌فروشی‌ها ملزم شد

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران؛

شهرداری به نصب تابلو‌های راهنمای ناشران و کتاب‌فروشی‌ها ملزم شد

نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران را به نصب تابلو راهنما برای ناشران و کتاب‌فروشی‌ها ملزم کرد وعلاوه‌بر این کلیات طرح «تعیین حریم آثار هنری در محوطه‌های عمومی سطح شهر تهران» مصوب شد.

شهرداری به نصب تابلو‌های راهنمای ناشران و کتاب‌فروشی‌ها ملزم شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)،به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، در بیست‌و‌سومین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، محمد‌جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در توضیح طرح نصب تابلوهای کتابفروشی در مناطق ۲۲گانه گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کاهش توجه به کتاب و شمارگان، کتاب هستیم به‌عنوان مثال، شمارگان ۱۰هزار کتاب به زیر هزار نسخه کاهش پیدا کرده که بسیار تلخ و ناگوار است. 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کتابفروشی‌ها مجبور به تعطیلی مغازه خود شده‌اند ادامه داد: انتظار این است که در فضای شهری با نصب تابلوهای راهنما به شهروندان اهمیت کتاب‌فروشی‌ها یادآوری و به حضور در کتابفروشی‌ها ترغیب شوند و چراغی شود که شهروندان به فضاهای کتابفروشی سری بزنند.

 

عضو شورای شهر افزود: کلیات این طرح در کمیسیون مشترک فرهنگی اجتماعی و کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری به تصویب رسید و امروز با عنوان یک ماده واحده به اعضای محترم شورا ارائه می‌گردد.

 

حق شناس در دفاع از این طرح گفت: از اعضای محترم خواهش می‌کنم نگاه مهندسی به حوزه علوم‌انسانی نداشته باشند و انتظار داریم حمایت تمام قد در حوزه فرهنگی و کتابفروشی‌ها داشته باشیم.

 

وی افزود: این طرح تقاضای اتحادیه کتابفروشان است و اگر ثمربخش نبود، مصرانه پیگیری نمی‌شد.

 

کلیات این طرح با ۱۴ رای موافق از ۱۸ نفر از اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید .

 

در جلسه امروز همچنین طرح «تعیین حریم آثار هنری در محوطه‌های عمومی سطح شهر تهران» به بحث گذاشته شد.

 

احمد مسجد‌جامعی، درباره این طرح بیان کرد: در متن این طرح هدف جلوگیری از آسیب فنی و تکنیکی به آثار هنری آمده‌است اما به‌نظر می‌رسد منظور آثار فرهنگی هنری و تاریخی است؛ به‌عنوان مثال، دوره قبل شورای شهر سردر دانشگاه تهران که به‌صورت کتاب باز ساخته شده از سوی سازمان زیبا‌سازی ترمیم شد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم، عنوان طرح به هنری، فرهنگی و تاریخی یا فرهنگی و هنری کامل‌تر شود.    

      

این پیشنهاد از سوی محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران به دلیل بار معنایی سنگین واژه «فرهنگی» پذیرفته نشد.

 

در نهایت کلیات طرح «تعیین حریم آثار هنری در محوطه‌های عمومی سطح شهر تهران» با حداکثر آرا، 16 رای موافق اعضای حاضر به تصویب رسید.

 

http://www.ibna.ir/fa/tolidi/292339

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو