سبد کتاب

مجله پنجره: در سبد کتاب این شماره، کتاب‎‎هایی از نشر آموت را به شما پیشنهاد می‎کنیم؛ داستان‎‎هایی خواندنی از مجموعه کتاب‎‎های ناشری که همتش را صرف انتشار داستان برای مخاطب عام کرده است.

شوهر عزیز من

«شوهر عزیز من» سومین رمان فریبا کلهر است. قصه این رمان همراه با وقایع پس از دوران پیروزی انقلاب اسلامی روایت می‎شود و کلهر در این رمان به خوبی توانسته است مخاطب را با خود همراه کند. نویسنده درباره کتاب خود گفته است: «موضوعاتی مانند ازدواج‎‎های آن موقع یا مسایل جنگ تحمیلی از قبیل نحوه جبهه رفتن‎‎ها یا سوء‎استفاده‎‎های اجتماعی برخی‎‎ها از پست خود و در نهایت تأثیر کلی برخی رویداد‎ها بر روابط و مناسبات انسانی در قالب قصه آمده است.» این کتاب در 320 صفحه و به قیمت 9هزار تومان فروردین امسال روانه بازاز کتاب شد و در کمتر از شش ماه به چاپ سوم رسید.

پریباد

«پریباد» تازه‎ترین اثر محمدعلی علومی است که در ژانر رئالیسم جادویی نوشته شده است. این کتاب که به عقیده برخی منتقدان «صد سال تنهایی» ایرانی است، به نوعی تجربه این ژانر از سوی نویسنده بوده است. علومی با توجه به این‎که روایت حکایت‎های شگفت مانند قصه‎‎های هزار و یک شب از دیرباز در ایران رواج داشته است، اعتقاد دارد که این کتاب را یا خیلی زود نوشته است یا خیلی دیر؛ چون آن‎طور که باید از سوی منتقدان درک نشد. علومی این رمان را به‎نوعی «وصیت‎نامه ادبی و هنری» خود می‎داند. «یوسف علیخانی» نیز اعتقاد دارد که «پریباد» داستانی اسطوره‎ای و خوشخوان دارد که با نگاه به تاریخ معاصر ایران و اسطوره‎‎های ایرانی نوشته شده است. این داستان درباره شهری افسانه‎ای با نام «پریباد» است که راوی در ابتدا از جست‎و‎جو درباره سرگذشت این شهر و پیدا کردن فردی با نام «پیر قیس» که داستان و سرگذشت شهر را می‎داند، سخن می‎گوید. راوی دوم داستان که «پیر قیس» است، داستان شهر «پریباد» را از زمان شکل‎گیری تا غیب شدن ناگهانی آن روایت می‎کند. علیخانی می‎گوید: «پری باد به جهت ساخت، زبان، ‎فرم، مضمون و در نهایت خوشخوان بودن، بهترین اثر داستانی این نویسنده است.»

رک و پوست کنده در احوال ما زنان

«رک و پوست کنده» شامل یادداشت‎‎های مطبوعاتی و روزانه آسیه جوادی (ناستین) است که در کمتر از یک سال به چاپ سوم رسیده است.

ناستین در 54 یادداشت‎ روزانه خود در این کتاب با زبان شوخی و طنز و نگاهی بی‎طرفانه، به طرح مسائل و دغدغه‎‎ها و مشکلات دنیای زنان پرداخته است. استفاده از پسوند «...‎‎های ما زنان» مانند توقع‎‎های ما زنان، آزار‎های ما زنان، الفت‎‎های ما زنان، تبعیض‎‎های ما زنان و... نشان از نگاه منسجم و خط سیر مشخص اوست. در بخشی از متن این کتاب می‎خوانیم: «اگر مردان می‎دانستند که دل زنان چه آسان نرم می‎شود، این همه دعوا و طلاق نبود. گاهی یک شاخه گل و از آن مهم‎تر نگاهی یا جمله‎ای به‎موقع می‎تواند کار گردن‎بند گرانبهایی را بکند که شاید هرگز به گردن آویخته نشود. نمی‎فهمم که چرا برای آن‎ها (مردان) راحت‎تر است از پول مایه بگذارند تا احساساتشان...»

«رک و پوست کنده» زمستان سال گذشته منتشر شد و چاپ سوم آن با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و قیمت 6 هزار تومان عرضه می‎شود.

نیمه ناتمام

«نیمه ناتمام» چهارمین رمان نسرین قربانی و روایت زندگی خانواده‎ای در دو مقطع قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که بر محور شرح حال یکی از اعضای این خانواده به نام مهناز می‎گذرد. مهناز در طبقه متوسط جامعه زمان زندگی خود قرار می‎گیرد. این رمان به روایت‎‎هایی مختلف از سرنوشت اعضای این خانواده می‎پردازد و پیروزی انقلاب اسلامی به‎عنوان نقطه عطف این اثر، منجر به ایجاد تحولات زیادی در شخصیت‎‎های داستان می‎شود و پس از این ‎رویداد است که برخی از آن‎ها از پوستین روایی داستان بیرون آمده و جبهه‎بندی‎‎‎های تازه‎ای را پیش روی خود و مخاطبشان خلق می‎کنند. قربانی درباره این رمان گفته است که گرچه این رمان می‎تواند از واقعیت شخصی نویسنده نشأت گرفته باشد اما حجم این واقعیات به اندازه‎ای نیست که بتواند چندین رمان ایجاد کند و به همین خاطر نویسنده باید بیش از پیش متکی به تخیلات خودش برای نوشتن باشد. در بخشی از این رمان می‎خوانیم: «خبر مثل بمبی منفجر شد: «دایی رضا را از سر کلاس بردند.» انگار شیئی سنگین توی سرم خورد و چیزی توی مغزم ترکید. گیج و ناهوشیار به دهان آقاجون نگاه کردم. چنگ انداختم به بازوی صبا. زمین زیر پایم تاب می‎خورد. چشمانم می‎جوشید...»

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو