«نیمه ناتمام» نسرین قربانی منتشر شد

رمان «نیمه ناتمام» نوشته‌ی «نسرین قربانی» / نشر آموت/ 360 صفحه/ 11 هزارتومان

چهارمین رمان نسرین قربانی با عنوان «نیمه‌ ‌ناتمام» از سوی نشر آموت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین رمان نسرین قربانی که با نام «نیمه‌ ‌ناتمام» از سوی نشر آموت روانه بازار کتاب شده است، روایتی خانوادگی را در دو مقطع قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روایت می‌کند که بر محور روایت یکی از اعضای این خانواده به نام مهناز می‌گذرد.

وی که در طبقه متوسط جامعه زمان زندگی خود قرار می‌گیرد و پدر وی نیز با وجود کاسب بودن از نظر طرز تفکر بالاتر از هم نسلان زمان خودش قرار گرفته که این موضوع در ادامه منجر به ایجاد فاصله میان وی و همسر و خانواده‌اش نیز می‌شود.

این رمان در طول داستان خود به روایت‌هایی مختلف از سرنوشت اعضای این خانواده می‌پردازد و پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطف این اثر، منجر به ایجاد تحولات زیادی در شخصیت‌های داستان می‌شود و پس از این رویداد است که برخی از آنها از پوستین روایی صرف راوی داستان بیرون آمده و جبهه‌بندی ‌هایی تازه‌ای را پیش روی خود و مخاطبشان خلق می‌کنند.

قربانی در ارتباط با داستان این رمان که بخشی از آن را نشات گرفته از گذشته حقیقی خود به ویژه دوران کودکی‌اش می داند و بخش اعظم آن را نیز دارای منشاء خیالی دانسته، عنوان کرده است که داستان اگرچه می‌تواند از واقعیت شخصی نویسنده نشات گرفته باشد اما حجم این واقعیات به اندازه‌ای نیست که بتواند چندین رمان ایجاد کند و به همین خاطر نویسنده باید بیش از پیش متکی به تخیلات خودش برای نوشتن باشد.

بخشی از این رمان اینگونه روایت می‌شود: خبر مثل بمبی منفجر شد: «دایی رضا را از سر کلاس بردند.» انگار شیئی سنگین توی سرم خورد و چیزی توی مغزم ترکید. گیج و ناهوشیار به دهان آقاجون نگاه کردم. چنگ انداختم به بازوی صبا. زمین زیر پایم تاب می‌خورد. چشمانم می‌جوشید. حلقه‌های اشک روی صورتم سر می‌خوردند. عزیز از پشت پرده، دو بامبی توی سرش کوبید: «یا ابوالفضل، خودت رحم کن» پشتش روی دیوار سر خورد و مثل کیسه بزرگی با صدا روی زمین نشست. نگاه مات و مه گرفته‌اش یک دور از همه گذشت. مثل معلمی که بچه‌ها را به صف می‌کند و قرار است خبر رفوزگی را از دم بدهد. صبا تکانم می‌دهد: «به خاطر عزیزت هم شده باید سرپا باشی»

قربانی پیش از این آثاری چون خانه پدری، من هم انسانم، فخرالزمان و نیمه چهارم را منتشر کرده است.

رمان نیمه ناتمام را «نشر آموت» در 360 صفحه و قیمت 11هزار تومان منتشر کرده است.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو