« رک و پوست‌کنده» به چاپ دوم رسید

مجموعه «رک و پوست کنده (احوال ما زنان)» نوشته آسیه جوادی‌ناستین به چاپ دوم رسید. نویسنده در داستان‌های اين مجموعه سعی داشته تا تصويری ملموس و اقعی از زنان جامعه ارایه کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب دربرگیرنده مجموعه یادداشت‌های روزانه جوادی‌ناستین است که پیشتر در روزنامه فرهیختگان منتشر می‌شدند.

در اغلب فضاهای داستانی بسياری از نويسندگان و داستان‌نويسان ايرانی، شخصيت زنان به شكلی واقعی توصيف نمی‌شود و اين شخصيت‌پردازی از نگاه مخاطبان قابل درک نيست و خواننده نمی‌تواند با آن‌ها همذات‌پنداری كند.

ناستين زمانی که این کتاب مراحل انتشار را سپری می‌کرد، درباره آن به «ایبنا» گفته بود: «من سعی داشتم تا به زنان نگاهی امروزی داشته باشم و درباره زنانی نوشته‌ام كه همين دورو بر و مانند من و شما هستند. بايد بدانيم چيزهايی در اطراف ما وجود دارند كه ديده نمی‌شوند و نويسنده بايد آن‌ها را به خوبی ببيند و بنويسد.»

«محمود دولت‌آبادی»‌ در روزنامه «شرق» درباره این کتاب نوشته است: «اين كتاب، كتابی است صميمانه و نكاتی را بازگو می‌كند كه احتمالا بسياری زنان از گفتنش واهمه دارند و متشكل است از يادداشت‌هايی كه اغلب به لبه‌های داستانی هم جا‌به‌جا نزديک می‌شوند. به عنوان مثال در بخش «پز دادن ما زن‌ها» كه نوشته‌ای است بدون رودربايستی و آينه‌ای است برابر چهره اكثريت زنان در لايه‌های پايين از طبقه متوسط، توصيفات، كاملا صريح و صميمانه هستند و يكی از بهترين صحنه‌های داستانی‌اش صحنه‌ای است كه زن با همسرش می‌رود برای گذراندن يک روز خوب و هر دو بر خشكی كف رودخانه می‌نشينند، بی‌آنكه در طول روز كلامی با هم سخن بگويند».

از ناستين همچنین مجموعه داستان «تمشک‌های نارس» در نشر آموت منتشر شده‌ است.

کتاب«رک و پوست كنده (احوال ما زنان)» نوشته‌ آسيه جوادي ناستين در 176 صفحه و به قیمت پنج‌هزار تومان توسط نشر آموت منتشر شده است. چاپ نخست این کتاب زمستان سال گذشته (1390) منتشر شد.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو