«خرید قلاب ماهیگیری» در ساوه

جلسه نقد و بررسی «خرید قلاب ماهیگیری برای پدربزرگ»

با حضور مترجم اثر «مهسا ملک‌مرزبان» در شهر کتاب ساوه/ جمعه 31 خرداد 1392

کتاب «خريد قلاب ماهيگيري برای پدربزرگ» اثر برنده جایزه نوبل «گائوزينگ جيان» با حضور مترجم اثر «مهسا ملك‌مرزبان» در شهركتاب ساوه مورد نقد و بررسي قرار گرفت.

در اين جلسه كه با استقبال خوانندگان مواجه شده بود در ابتدا مسئول شهركتاب شعبه ساوه «غلامرضا قاسمي‌زاده» ضمن تشكر و قدرداني از حاضرين-انتخاب شايسته اثر وترجمه روان و سبك نگارش آنرا از دلايل مهم استقبال خوانندگان از اين كتاب دانست. «محسن حكيم معاني» در ادامه اين مجموعه داستان را "تصوير محور" دانسته و داستان را به ترتيب از ابتدا تا انتها داراي يك نوع گرايش به معنا گريزي و فاقد فرم خاص دانست و آنرا نمونه گامل سبك " پست مدرن" برشمرد.

حكيم معاني گفت هر شش داستان از يك نوع درون مايه تصويري سرچشمه مي گيرند و شيوه روايت ها هر چه به پايان كتاب نزديك مي شويم محوتر و ناپيداتر مي شوند‘اما تصاوير محوري بقدري قوي و با جزئيات هستند كه همواره در ذهن مخاطب ماندگار خواهند شد. مانند تصاوير غروب آفتاب معبد و يا صحنه تصادف كالسكه با اتوبوس.

در ادامه گفت: ديالوگ ها دائم تغيير كرده و ازنو تجديد مي شوند و با چرخش گفتگوها و تصاوير هرچه بهتر وارد دنياي ذهني نويسنده مي شويم.از طرفي گرچه ما گوشه اي از حادثه يا ماجرا را خوانده ايم و در نوشته باز گو شده ولي در پايان با يك جمله ‘ تمام و كمال حادثه را مقابل چشمان خود با تمام جزئيات شاهديم.از همين رواين مجموعه داستان را "تصوير محور" مي خوانيم.

او گفت:داستانها فاقد طرح بوده ولي آنچنان عناصر جدا از هم را به كار مي گيرد كه خواننده را در پايان با تصويري بسيار ماندني رها مي سازد.

ضمنا نبود "روايت منسجم " نيز يكي ديگر از مشخصه هاي اين مجموعه داستان مي باشد كه مي توان آنرا"فرا دستان" ناميد.

در پايان مهسا ملك مرزبان نيز با تاكيد اين گفته و با بيان اينكه شما با قصه هايي مواجه هستيد كه ضمن زيبايي و خوانش فوق العاده ولي  در هيچك يك از دسته بندي هاي قصه نويس قرار نمي گيردو خود اين نشانه اي از داستان "پست مدرن"است.

در پايان حاضرين كتابهاي خود را به امضاي مهسا ملك مرزبان رسانده و از او تشكر و قدرداني كردند.

چاپ دوم مجموعه داستان «خرید قلاب ماهیگیری برای پدربزرگ» در 136 صفحه و به قیمت 6 هزار و 500 تومان از سوی نشر آموت منتشرشده است.

کتاب را می‌توانید به صورت آنلاین از اینجا بخرید.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو