اثر پرفروش نویسنده آمریکایی می‌آید

ترجمه شقایق قندهاری از رمان «پیش از آنکه بخوابم» نوشته اس جی واتسون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «پیش از آنکه بخوابم» اثر اس جی واتسون نویسنده آمریکایی با ترجمه شقایق قندهاری در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی نشر آموت منتشر می‌شود.

 این رمان پس از انتشار در آمریکا و انگلستان با اقبال قابل توجهی روبرو شده است تا جایی که «ریدلی اسکات» در حال ساخت اثری سینمایی از آن است. جدای از آن پس از انتشار این رمان در بهار 2011 تاکنون این اثر به 30 زبان دنیا ترجمه شده و جزو آثار پرفروش فرانسه، کانادا، بلغارستان و هلند نیز بوده است.

داستان این رمان ماجرای زنی به نام کریستین را روایت می‌کند که در اثر حادثه‌ای حافظه خود را از دست داده است. او هر روز که از خواب بیدار می‌شود و در اثر ارتباط با اطرافیانش حافظه‌ای برای خودش و در ذهنش می‌سازد که تنها متعلق به حوادث همان یک روز است و پس از اینکه شب می‌خوابد فردا همان را نیز از یاد برده و برای آن روز  حافظه‌ تازه‌ای باید ایجاد کند.

پزشک معالج کریستین به او توصیه می‌کند که دفترچه یادداشتی روزانه تهیه کند تا بتواند حافظه خود را مکتوب کند که این ماجرا باعث می‌شود تا او رفته رفته چیزهایی را به خاطر بیاورد و به مرور زمان بخش‌های مختلف زندگی‌اش را مانند تکه‌های از هم گسسته پازلی به هم متصل کند و در نهایت به گذشته گنگ و بی سر و تهش مفهوم و شکل جدیدی ببخشد.

نویسنده این رمان، داستان این اثر را بر مبنای تجربیات شخصی خود از حضور در مرکز نگهداری بیماران مبتلا به آلزایمر تالیف کرده است.

به گفته مترجم این اثر قابلیت تصویری بالای این رمان و توانایی نویسنده در به تصویرکشیدن تمام التهاب‌ها، تردیدها، ترس و هیجان‌های شخصیت داستان در متن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اثر است که آن را در میان سایر آثار سال 2011 آمریکا منحصر به فرد کرده است.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو