رقص كلاغ روي شانه‌های مترسك

روزنامه ي دنياي اقتصاد: نويسندگان جوان ايراني در سال‌های اخير خون تازه‌اي در رگ‌های ادبيات داستاني جاري كرده‌اند و آثار متفاوت و قابل تاملي در سال‌های اخير منتشر شده است. در اين ميان برخي از ناشران هم با حمايت از نسل تازه از راه رسيده تنور داستان ايراني را داغ نگاه داشته‌اند.

نشر آموت در كنار چند انتشاراتي ديگر به نویسندگان جوان ميدان داده و آثارشان را منتشر كرده است كه اتفاقا برخي از كتاب‌ها مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفته‌اند. «رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک» نوشته سمیرا ابوترابی يكي از همين دسته كتاب‌ها است كه در روزهاي اخير روانه بازار شده است. داستان اين رمان ماجرای دلبستگی غریب جوانی است به پریزاد.  کسی که هرگز با عقاید مذهبی پریزاد کنار نیامده است.  آن‌گونه که خود را همچون کلاغی که باید از مترسک دور بشود و نمی‌تواند می‌پندارد.  می‌ماند و بر شانه‌های مترسکش پای می‌کوبد تا شاید این پایکوبی، کابوس کلاغ گونه بودن را از ذهنش براند یا پریزاد را همچون مترسکی که برخاک می‌افتد، از پای درآورد.  پریزاد دختر ایرانی‌الاصلی است که برای اولین بار به وصیت پدرش به ایران می‌آید تا شش ماهی را با خانواده پدری‌اش زندگی کند.  از آنجا که در تمام سال‌های کودکی و نوجوانی پریزاد هرگز رابطه‌ای با این خانواده وجود نداشته، خود پریزاد هم سرگردان از وصیت پدر و تنها به دلیل علاقه و احترامی که به روح پدرش دارد، با تردید به ایران می‌آید.  ماجرای رمان از ورود پریزاد به ایران و واکنش‌ها نسبت به حضور غریب او با ظاهری نه چندان پذیرفته در خانواده‌ پدری آغاز می‌شود و کم‌کم دامنه روابط پریزاد به غریبه‌ترها می‌کشد.  آدم‌هایی که دوستدارش می‌شوند یا حالت تدافعی نسبت به او می‌گیرند. در این میان تمام خود درگیری‌های یک دختر جوان دارای اندیشه‌های سنتی و مذهبی، در قالب یک دختر کاملا اجتماعی و به روز، در ارتباط با دیگران و چگونگی پذیرفته شدنش توسط نسل جوان امروز ایران، تم اصلی رمان را به خود اختصاص می‌دهد.  این رمان روایتگر دغدغه‌های دختر ارزشگرای امروز ایران است که می‌خواهد در کنار تمام بایدها و نبایدهای ارزشی‌اش رابطه‌ای سالم و حاکی از مهر، با اطرافیانش به‌رغم جنسیت و اعتقادات آنها داشته باشد.  و به همین منظور نویسنده پریزاد قصه‌اش را در کشمکش عاطفی با اشخاص متنوع و متعددی قرار داده و بدون چشم‌پوشی یا حذف نکته‌ای، به خواننده‌اش ارائه کرده است.

روایت این کتاب توسط یکایک شخصیت‌های آن انجام گرفته و به همین جهت از موضع‌گیری یکجانبه در آن پرهیز شده و نویسنده سعی کرده تریبون را برای تمام شخصیت‌های قصه‌اش آزاد بگذارد...

رمان رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک، با تيراژ 1100 نسخه و قیمت 21500 تومان توسط «نشر آموت» منتشر شده است.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو