آدرين لين «همسر خاموش» را جلوي دوربين مي‌برد

روزنامه اعتماد (PDF): قتباس از آثار ادبي در عمر نه چندان بلند سينما به عنوان يك ژانر مستقل تعريف شده‌ است و در سينماي دنيا ادبيات و سينما پاي به پاي هم جلو مي‌روند. اهميت ادبيات در سينما تا جايي پيش رفته كه در جايزه اسكار بخش جايزه فيلمنامه اقتباسي ايجاد شده است. سينما و ادبيات دست در دست هم جلو مي‌روند و آثار ماندگاري را به جاي مي‌گذارند. حالا تازه‌ترين اتفاق اقتباس رمان «همسر خاموش» اي. اس. اي هريسون است؛ كتابي كه يكي از آثار پرفروش نيويورك تايمز و آمازون در ماه‌هاي اخير است. اين كتاب به تازگي با ترجمه مريم مفتاحي از سوي نشر آموت در ايران منتشر شده است.

حالا آدرين لين كه پيش از اين «لوليتا»يش را هم از رماني به همين نام نوشته ولاديمير ناباكوف اقتباس كرده بود، دوباره سراغ ادبيات رفته است و همسر خاموش هريسون را جلوي دوربين مي‌برد. كتاب همسر خاموش حال و هوايي دلهره‌آور و روانكاوانه دارد و از ماه ژوئن كه روي پيشخوان كتاب‌فروشي‌ها قرار گرفته توانسته جزو آثار پروفروش شود.

 خط اصلي قصه كتاب درباره جودي يك زن ٤٠ ساله است كه نيكول كيدمن نقش او را بازي مي‌كند.

جودي و همسرش تاد در شهر شيكاگو زندگي مي‌كنند و با وجود رفاه موجود در زندگي‌شان، احساس مي‌كنند با مشكلات بسيار زيادي روبه‌رو هستند و ادامه زندگي مشترك وجود ندارد.

شركت مستقل فيلمسازي مازور/كاپلان «همسر خاموش» را با همكاري نيكول كيدمن تهيه خواهد كرد. اين فيلم با هزينه توليد ٢٠ ميليون‌دلاري جلوي دوربين خواهد رفت.

آدرين لين كه كارهايش تمي از دلهره را با خود دارد در فيلم تازه‌اش هم همان سبك را دنبال كرده است. كليد فيلم‌برداري اين درام دلهره‌آور روان‌كاوانه براي اوايل سال جاري ميلادي زده مي‌شود.

«اي. اس. اي هريسون» نويسنده و درمانگر كانادايي در سال ١٩٤٨ به دنيا آمد و در آوريل ٢٠١٣، پيش از انتشار تنها رمانش «همسر خاموش» با بيماري سرطان از دنيا رفت و فرصت نيافت شاهد موفقيت كتابش باشد.

رمان «همسر خاموش» نوشته‌‌اي. اس.‌اي. هريسون با ترجمه‌ مريم مفتاحي در ٣٥٢ صفحه و به قيمت ١٨٥٠٠ تومان توسط نشر آموت منتشرشده است.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو