«پس از تو» و چند کتاب دیگر

چند کتاب ترجمه تازه منتشر شده نشر آموت که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، «پس از تو» از جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی، «گمشده و پیداشده» از جنین راس با ترجمه بیتا ابراهیمی، و «زبان گل‌ها» از ونسا دیفن‌باخ و ترجمه فیروزه مهرزاد در نشر آموت به چاپ رسیده‌اند. همچنین «ماجرای عجیب بنجامین باتن و داستان‌های دیگر» با ترجمه و گزینش فرشید عطایی و «خانه‌داری» از مریلین رابینسون با ترجمه مرجان محمدی در این نشر تجدید چاپ شده‌اند.

*

 

کتاب «پس از تو» (ادامه رمان «من پیش از تو» و از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز) نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی، در 544 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 33000 تومان به بازار کتاب آمده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: لوئیزا کلارک دختر پرستاری که درِ دنیای بزرگتری به رویش گشوده شده است، می‌رود تا زندگی را از سر بگیرد و آهنگی دیگر از بودنِ خویش بنوازد. لوسیا که اینک تحول عظیمی در او رخ داده است با تجربه جدیدی روبه‌رو می‌شود و شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که یک بار دیگر در آزمون زندگی شرکت می‌کند و بر سر دوراهی می‌ایستد. در نهایت مجبور می‌شود انتخابش را بکند و این شاید بزرگترین تصمیم زندگی‌اش باشد که...

**

 

«گمشده و پیداشده: داستان زنی که پولش را گم و خودش را پیدا کرد» اثر جنین راس با ترجمه بیتا ابراهیمی، در 230 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 15000 تومان در دسترس عموم قرار گرفته است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: وقتی جنین راس و شوهرش همه پس‌انداز زندگی‌شان را در کلاهبرداری مداف از دست دادند، آن‌ها هم به میلیون‌ها آمریکایی دیگری پیوستند که با به‌هم‌ریختگی اوضاع مالی، عدم اطمینان و تغییر همه امیدها و انتظاراتشان روبه‌رو شده بودند. شوک ناشی از این جریان جنین را بر آن داشت که به کندوکاو در این زمینه بپردازد که چطور رفتارها و عادت‌هایمان در زمینه پول، همانند غذا، می‌تواند ما را دقیقا به همان موقعیتی بکشاند که از آن هراس داریم. راس انتخاب‌های ناخودآگاهش را کشف می‌کند: خرید کردن ناگهانی بعد از مدت‌ها برنامه‌ریزی مالی، استفاده از پول به عنوان جایگزینی برای عشق. منابع پنهان این عادت‌ها را بررسی می‌کند. او با شوخ‌طبعی و درایت، زنگ خطری بلندی را به صدا درمی‌آورد تا به یادمان بیاورد که چطور می‌توانیم احساسات و رفتارمان را در زمینه پول تغییر دهیم؛ چیزی که می‌تواند نه مایه عذاب و هراس که مایه اطمینان و آرامش زندگی ما باشد. راس تیز و محرک... همراه با همدلی و شوخ‌طبعی انگیزه‌های ناخودآگاهی را کشف و خنثی می‌کند که فقر درونی ما را رقم می‌زنند.

***

 

کتاب «زبان گل‌ها» (از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز) به قلم ونسا دیفن‌باخ و ترجمه فیروزه مهرزاد، در 396 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 25000 تومان منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: ویکتوریا، پس از دوران کودکی‌اش در پرورشگاه، نمی‌تواند با کسی ارتباط بگیرد و تنها راه ارتباط معنی‌دار او با جهان از طریق گل‌ها و معانی آن‌هاست. ویکتوریا جایی برای رفتن ندارد و در یک پارک عمومی می‌خوابد؛ جایی که از گیاهان باغ کوچکی برای خود درست کرده است. خیلی زود، گلفروشی محلی، استعدادهای او را کشف می‌کند و ویکتوریا متوجه می‌شود موهبت کمک به دیگران از طریق انتخاب‌ گل‌ها را دارد. در این میان، فروشنده‌ای مرموز در بازار گل، جواب سوال‌های ویکتوریا و راز دردناکی از گذشته‌اش را می‌داند اما...

****

کتاب «ماجرای عجیب بنجامین باتن و داستان‌های دیگر» به انتخاب و ترجمه فرشید عطایی، شامل داستان‌های ماجرای عجیب بنجامین باتن (اف. اسکات فیتزجرالد)، بادبادک (سامرست موآم)، عقده ادیپ من (فرانک اوکانر)، شیوه‌ای که اکنون زندگی می‌کنم (سوزان سونتاگ)، نام واقعی توتی تاکیتانی واقعا همین بود: توتی تاکیتانی (هاروکی موراکامی) و جزیره‌ها (الکساندر همن) در 205 صفحه، با شمارگان 770 نسخه و قیمت 12500 تومان به چاپ دوم رسیده است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: چشمان آقای باتن سمتی را که انگشت اشاره پرستار نشان می‌داد، نگاه کرد و چیزی را که دید، این بود: یک پیرمرد ظاهرا 70 ساله که لای یک پتوی سفیدرنگ پیچیده شده و توی یکی از تخت‌های نوزاد تقریبا چپانده شده بود. موهای کم‌پشتش تقریبا سفید بود و از چانه‌اش یک ریش جوگندمی دراز اویزان بود که در نسیمی که از پنجره می‌آمد به طرز خنده‌داری تکان می‌خورد. با چشمانی مات و رنگ‌پریده که سوال توام با حیرت در آن دیده می‌شد. آقای باتن با فریاد گفت: «فکر کرده‌اید من دیوانه‌ام؟» پرستار جواب داد: «این بچه، قطعا بچه شماست.»

*****

همچنین چاپ دوم کتاب «خانه‌داری» (بنده جایزه همینگوی) نوشته مریلین رابینسون و ترجمه مرجان محمدی، در 272 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 15500 تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: خانه‌داری اولین کتاب مریلین رابینسون، به عنوان رمان کلاسیک مدرن از سوی منتقدین مورد استقبال بسیار قرار گرفته است. خانه‌داری داستان روت و لوسیل، دو خواهر یتیمی است که در شهر کوچک و دورافتاده فینگربون در شمال غربی آمریکا بزرگ می‌شوند...

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو