می‌دانستید آذر عالی پور مترجم اصلی آثار فلانری اوکانر در ایران است؟

«فلانری اوکانر» مقاله‌نویس و از نویسندگان صاحب سبک آمریکای جنوبی بود.

مری فلانری اوکانر در روز ۲۵ مارس ۱۹۲۵ در شهر ساوانا واقع در ایالت جورجیا آمریکا متولد شد.

در سال ۱۹۴۵ در کارگاه‌های نویسندگی دانشگاه آیوا پذیرفته شد و در سال ۱۹۴۶ کار خود را به عنوان داستان‌نویس و مقاله‌نویس آغاز کرد.

یکی از شاخصه‌های سبکی وی در آثارش دادن اطلاعات پراکنده به خواننده برای دادن نوعی قدرت پیشگوئی در اتفاقات و گره‌های دراماتیک در اثر است. بیشتر فضای آثار او حول عناصری است که او در زندگی خود نسبت به آنها بدبین بود. اوکانر آدم‌های داستان‌هایش را با چنان دقتی تصویر می‌کند که حتی وقتی رفتار‌های وحشتناک و تکان‌دهنده‌ای از آن‌ها سر می‌زند، کاملا باورپذیرند. او شخصیت‌های آثارش را در محیط‌هایی مناسب می‌پرورد و به شکلی هوشمندانه گفت‌گوهای عادی آن‌ها را می‌نویسد، چنان‌که در بیشتر موارد خواننده احساس می‌کند که هر شخصیت دقیقا به همان سرنوشتی دچار می‌شود که سزاوار اوست.

اوکانر درباره آثار خود می‌گوید: «تلاش من بر این بوده تا به صورتی نیش‌دار به خوی بی‌رحم بشری که از آن به عنوان یک نمونه عالی یاد می‌شود بپردازم. داستان‌های من توصیف‌گر شرایط سختی هستند اما این مسئله سخت‌تر یا کمتر از آن در خصوص احساسات مسیحی نیست.»

آذر عالی‌پور دربارهٔ نوشته‌های اوکانر می‌گوید: «نوشته‌های اوکانر واضح، گزنده، و به یاد ماندنی‌ هستند. او به شکل مؤثری می‌تواند در چند جمله چیزهایی را بگوید که بیشترِ ما در چند صفحه هم نمی‌توانیم بگوییم.»

در سال ۱۹۵۱ به بیماری لوپوس مبتلا گشت که در نهایت منجر به مرگ‌اش شد. در زمان ابتلا به بیماری علاوه بر آن که به کار نویسندگی می‌پرداخت، به پرورش پرندگان نیز مشغول بود و توانست صد طاووس را آموزش دهد.

نوشته‌های او درباره طاووس‌هایش در کتابی با نام «پادشاه پرندگان» منتشر شد.

وی مهم‌ترین آثار خود، شامل دو رمان و بیش از سی داستان کوتاه‌اش را در دوران بیماری خود نوشت و سرانجام در ۳ آگوست ۱۹۶۴ دیده از جهان فرو بست.

مجموعه‌ داستان‌های او، هشت سال پس از از مرگش در سال ۱۹۷۲، برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا شد.

.

از آثار وی:

#مجموعه_کامل_داستان_های_فلانری_اوکانر/ آذر عالی‌پور/ نشر آموت/ ۱۳۵۰۰۰ تومان

#آدم_های_روستایی_خوب/آذر عالی‌پور/نشر آموت/ ۱۳۰۰۰ تومان

رمان #شهود/آذر عالی‌پور/نشر دنیای‌نو/ ۲۰۰۰ تومان 

در #کتابفروشی_آموت موجود است.

 

https://www.instagram.com/p/B-MY5XMJhOy/?igshid=1rloz3ix4w55

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو