نظرات نویسندگان و منتقدان ادبی درباره‌ی رمان «خاک آمریکا»؛ که به جنجالی‌ترین رمان سال ۲۰۲۰ معروف است

اپرا وینفری: 

«خاک آمریکا» من را زیر و رو کرد. من فقط این رمان را نخواندم، بلکه با آن زندگی کردم... همه چیز این کتاب فوق‌العاده بود. این رمان تعلیق دارد، زبانش زیباست و داستانش واقعاً به دل من نشست. جداً توصیه می‌کنم این کتاب را بخوانید و مطمئن باشید نمی‌توانید آن را زمین بگذارید. «خاک آمریکا» یک رمان باشکوه است.

 

مورین کورگن ( منتقد کتاب در برنامه هوای تازه رادیوی ملی آمریکا (NPR) : «خاک آمریکا» یک رمان ادبی است با شخصیت‌هایی متنوع و زبانی جذاب؛ و با وجود این، داستانش همچون قصه‌ای پردلهره و پر تعلیق تند و سریع پیش می‌رود. اما بزرگترین دستاورد آن چیزی است که هرگز آن را از کسی نشنیده بودم... خاک آمریکا رمانی است که به نظر من، دقیقاً نشان می‌دهد زندگی کردن در عصر اضطراب که در آن هر لحظه می‌توان انتظار هر اتفاقی را داشت، به چه معناست.

نشریه پیپل (کتاب هفته) :

این رمان پرتنش و روشنگر مثل یک موشک از جا کنده می‌شود.

 

نیویورک‌تایمز : 

این رمان داستانی بسیار پرهیجان درباره‌ی بقا، خطر و عشق است.

 

واشنگتن‌پست :

من این کتاب را در حالی با ولع تمام خواندم که هیجان وجودم را پر کرده بود و چشمانم از اشک خیس نبود... خواندن «خاک آمریکا» یک تجربه‌ی بسیار تکان‌دهنده بود.

 

لس آنجلس تایمز :

داستانی پرهیجان که ضربان قلب‌تان را بالا می‌برد و نمی‌توانید آن را زمین بگذارید و شما را تا سه صبح بیدار نگه می‌دارد... در این داستان یک فاجعه ویرانگر و دردناک و پیامدهای آن با حساسیت، دلسوزی و تأمل فراوان بررسی می‌شود.

 

تایم:

این داستان عناصر ازلی اندوه، مهربانی و عشق را با استادی تمام به خدمت می‌گیرد و ما را به کاری وامی‌دارد که در باورمان نمی‌گنجد ... کامینز ثابت می‌کند که داستان می‌تواند محملی برای توسعه همدردی‌های ما باشد.

 

ویمنز دی:

این رمان اثری کلاسیک خواهد شد.

 

اسکوایر: 

دردناک و امیدبخش. خاک آمریکا رمانی برای زمانه ماست. پرهیجان، حماسی و فراموش نشدنی

 

وُگ: 

خیره‌کننده... فوق‌العاده... رمانی که بیش از هر رمان دیگری به روح زمانه ما نزدیک است. «خاک آمریکا» همچنین حکایت عشق در هنگامه گریز است؛ عشقی که هرگز از شدت آن کاسته نمی‌شود.

 

مجله مری کلر : 

این رمان به شدت شما را متأثر می‌کند. 

 

سان فرانسیسکو کرونیکل :

بهترین رمانی است که درباره مهاجران خوانده‌ام ( و بهترین رمانی که سال گذشته خواندم)... خاک آمریکا را با خوشه‌های خشم مقایسه می‌کنند و این مقایسه کاملاً بجا و درست است. 

 

شیکاگو تریبیون: 

بسیار پرهیجان

 

نیویورک ژورنال آو بوکر : 

خاک آمریکا به عنوان اثری ادبی یک رئالیسم مدرن در بهترین شکل خودش است. این رمان چالش‌های اخلاقی سبک تئودور درایزر را در یک اثر بزرگ حماسی اجتماعی همچون خوشه‌های خشم عرضه می‌کند. خاک آمریکا به کتاب متمایز سال ۲۰۲۰ تبدیل خواهد شد.

 

ایل:

پرکشش و جذاب

 

جان گریشام:

من سعی می‌کنم رمان‌های هیجان‌انگیز بنویسم، چون عاشق خواندن چنین رمان‌هایی هستم و خیلی وقت بود رمانی به هیجان‌انگیزی خاک آمریکا نخوانده بودم. طرح داستانی آن قرص و محکم، هوشمندانه و پیش‌بینی‌ناپذیر است. پیام این رمان مهم و به‌موقع است اما سیاسی نیست. شخصیت‌هایش خشن، دلسوز، دیگرآزار، شکننده و متهورند. این رمان از نظر اصالت پرمایه و غنی است. سفر شخصیت‌های این رمان گواهی است بر قدرت ترس و امید و اعتقاد به اینکه در دنیا آدم خوب بیشتر از آدم بد هست.

 

اَن پچت ، نویسنده‌ی رمان‌های پرفروش خانه‌ی هلندی و مشترک‌المنافع: 

خاک آمریکا هم یک قطب‌نمای اخلاقی است و هم رمانی مسحور کننده. من نمی‌توانستم آن را زمین بگذارم. هرگز نیز این رمان از فکرم بیرون نخواهد رفت.

 

الین هیلدربرانت، نویسنده‌ی رمان پرفروش تابستان ۶۹: 

چرا داستان می‌خوانیم؟ ما با غرق کردن خودمان در دنیای شخصیت‌های داستان‌ها به عواطف‌مان ژرفا و وسعت می‌بخشیم و همدردی را می‌آموزیم. انسان‌تر می‌شویم. هیچ کتابی به اندازه‌ی خاک آمریکا من را دگرگون نکرد- یا به چالش نکشید. این رمان به راستی یک مکاشفه است.

 

کریستین هانا، نویسنده رمان‌های پرفروش بلبل و تنهای بزرگ: 

بجا، قدرتمند و فوق‌العاده. خاک آمریکا تلفیق خارق‌العاده شعف و وحشت است که قدرت عشق مادرانه و ظرفیت بی‌پایان انسان برای امید همواره آن‌ها را به هم پیوند می‌زند. امیدوارم همه این رمان را بخوانند و همان‌قدر که من از آن متأثر شدم، تحت‌تأثیر آن قرار بگیرند.

 

خولیا آلوارز، نویسنده‌ی رمان در زمان پروانه‌ها: 

دستاوردی درخشان، مسحور کننده و بموقع. جنین کامینز با داستان مهاجرت به همه‌ی ما جان و نفس داد. 

 

استیون کینگ:

خاک آمریکا یک اثر فوق‌العاده و یک نمایش کاملاً متعادل است که در یک سو وحشت و در سوی دیگر عشق را نشان می‌دهد. امکان ندارد کسی هفت صفحه اول این کتاب را بخواند و آن را تمام نکند. نثر آن بی‌عیب و نقص است و هیجان داستانش هرگز فروکش نمی‌کند. این کتاب در بحث و گفتگوها درباره‌ی مهاجرت و مهاجران صدایی مهم خواهد بود و بی‌تردید دروغ بودن این عقیده را آشکار خواهد ساخت که «آدم‌های بد» ما را محاصره کرده‌اند. در مقیاس کوچک، یعنی مقیاس داستان، که من دوست دارم در آن زندگی کنم، این کتاب رمانی معرکه است درباره‌ی زنی خوب که به همراه پسرش در حال فرار است. این رمان حیرت‌انگیز است.

 

دان وینسلو ، نویسنده‌ی رمان پرفروش «مرز»: 

داستان کامینز درباره مهاجران از همان نخستین جمله هیجان‌انگیز تا آخرین جمله دردناکش دقیقاً همان چیزی است که ما امروز بدان نیاز داریم. رمانی بی‌پرده اما حساس ، واقع‌گرایانه اما سرشار از امید و پرشکوه و پرخشونت. خاک آمریکای جنین کامینز خوشه‌های خشم زمانه‌ی ماست.

 

اریکا سانچر، نویسنده رمان من دختر مکزیکی بی‌عیب و نقص تو نیستم: 

جنین کامینز با چنان شکوه، شور و دقتی می‌نویسد که من نمی‌توانم از خواندن داستان‌هایش دست بکشم.

 

ریل سیمپل: 

خاک آمریکا کتابی است که هم سخت می‌توان آن را خواند و هم سخت می‌توان آن را زمین گذاشت و بی‌تردید مباحثات فراوانی را باعث خواهد شد.

 

اینترتینمنت ویکلی: 

وقت آن است که در «خاک آمریکا» غرق شویم. 

 

سندرا سیسنروس، نویسنده‌ی رمان خانه خیابان مونگو: 

خاک آمریکا فقط یک رمان بزرگ آمریکایی نیست. رمان بزرگ هر دو قاره آمریکاست. داستان جهانی زمانه‌ی ماست که استادانه نوشته شده است.

 

تارا کانکلین، نویسنده‌ی رمان پرفروش آخرین عاشق‌پیشه‌ها: 

خاک آمریکا کتابی ضروری، کوبنده و فراموش‌نشدنی است. جنین کامینز با توصیف خود از لیدیا و لوکا، مادر و پسری که وادار می‌شوند خانه‌شان را در مکزیک رها و فرار کنند، به مهاجرهای سرتاسر دنیا که در جستجوی تنها یک چیز، یعنی بخت بقا، از خشونت و مرگ تقریباً قطعی می‌گریزند، وجهه و اعتبار بخشیده است. خاک آمریکا که به زیبایی نوشته شده است و با هیجانش خواننده را به پیش می‌راند یک اثر کلاسیک جدید آمریکایی است.

 

رومان آلام، نویسنده رمان «آن نوع مادر و ثروتمند و زیبا»: 

داستان مهاجرت داستان عصر ماست و جنین کامینز وقایع‌نگاری باقابلیت است. خاک آمریکا که همزمان هم صمیمانه و هم حماسی است یک کتاب روح‌بخش و زیبا درباره‌ی عشق  مادری و امید انسانی است.

 

سارا بلیک، نویسنده رمان پرفروش «کتاب میهمان»: 

خاک آمریکا به عنوان رمانی ضروری و فراموش‌نشدنی از مرز صفحه‌های کتاب پا فراتر می‌گذارد و مخصوصاً الان توجه همگان را طلب می‌کند.

 

رینا گرانده، نویسنده «فاصله بین ما»:

 یک کتاب قدرتمند، پرهیجان و فراموش‌نشدنی.

 

پابلیشر ویکلی: 

این رمان فوق‌العاده درباره‌ی عزم خلل‌ناپذیر خواننده را عمیقاً تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

 

کرکس ریویوز: 

لیدیا و لوکا شخصیت‌هایی کاملاً باورپذیر هستند و بهره گرفتن از سرعت و قدرت قطارهای باری، سفر نفس‌گیرشان را پرهیجان می‌سازد. این رمان که پر از تعلیق و دلهره و عمیقاً انسانی است باعث می‌شود مهاجران مرزهای جنوبی آمریکا یک چهره‌ی انسانی به یادماندنی به خود بگیرند.

 

بوک لیست: 

خاک آمریکا به کتابی در سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است که مطلقاً نباید آن را از دست داد.

 

مینه سوتا استار تریبیون: 

کامینز وقایع‌نگار ماهر و دلسوز آسیب‌های روحی و پیامدهای آن‌هاست... خاک آمریکا داستانی جذاب است که عشق خالص یک مادر به فرزندش آن را به پیش می‌راند.

 

گاردین: 

داستان جذاب یک مادر و پسرش در مسیر مهاجران در مکزیک که ترکیبی است از نیات انسانی و عناصر فیلم‌های پرحادثه.

 

ویمن اند هوم:

خاک آمریکا کتابی است که همه باید آن را بخوانند.

 

شی ریدز: 

این رمان قدرتمند جدید به خوانندگان وعده سفری فراموش‌نشدنی را می‌دهد.

 

شما هم می‌توانید با ورود به سایت کتابفروشی آموت (https://aamout.ir/) کتاب خاک آمریکا (https://aamout.ir/product/detail/16033/%D8%AE%D8%A7%D9%83-%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D8%A7---%DA%AF%D8%A7%D9%84%D9%8A%D9%86%DA%AF%D9%88%D8%B1) را سفارش دهید.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو