کتاب صوتی «زبان گل‌ها» با صدای مریم پاک ذات منتشر شد

از نویسندگی تا فعالیت‌های خیرخواهانه

«ونسا دیفن‌باخ» در سال 1978 در سن‌فرانسیسکو متولد شد. او پس از تحصیل در زمینه‌ی نویسندگی خلاق، به تدریس هنر و نویسندگی به جوانان جامعه‌ی کم‌درآمد مشغول شد. او از همان جوانی دغدغه‌ی بچه‌های بی‌سرپرست را داشت؛ دغدغه‌ای که مایه‌ی اصلی «زبان گل‌ها» نیز بود. سرانجام در سال 2007، دیفن‌باخ و همسرش سرپرستی کودکی را به عهده گرفتند. آن‌ها سه سال بعد، «مرکز کاملیا» را تأسیس کردند که سازمانی غیرانتفاعی برای برای حمایت از جوانانی است که اقامتشان در پرورشگاه به پایان رسیده است. ونسا دیفن‌باخ، نخستین کتابش یعنی «زبان گل‌ها» را در سال 2011 منتشر کرد. این اثر، تا 69 هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بود و به بیش از چهل زبان هم ترجمه گردید. 

بگذار گل‌ها جای تو سخن بگویند

«زبان گل‌ها» از قول دختری بی‌سرپرست به نام «ویکتوریا جونز» روایت می‌شود. داستان میان گذشته و حال در رفت و آمد است و زندگی پر فراز و فرود ویکتوریا را شرح می‌دهد. او از کودکی تا جوانی، در چندین و چند خانه زندگی می‌کند و از همان سال‌ها زندگی‌اش به نوعی با گل‌ها پیوند می‌خورد. این رمان از یک فرهنگ زبان گل‌ها الهام گرفته شده که هر یک از گل‌ها را بیانگر و نماینده‌ی صفتی انسانی می‌داند. به این شکل، ویکتوریای داستان درمی‌یابد که بسیاری از ناگفته‌ها را می‌تواند از طریق گل‌ها بیان نماید؛ بی‌آن‌که به طور مستقیم کلامی بر زبان آورد.

 

ریشه در گذشته‌ای پراضطراب

علاوه بر روایت پرکشش و استفاده‌ی بسیار به‎‍‌جا و جذاب از مباحث مربوط به گل و گیاه و خصوصیات آن‌ها، آن‌چه «زبان گل‌ها» را به اثری قدرتمند بدل می‌کند، پس‌زمینه‌ی روانشناسانه‌ی دقیق و عمیق آن است. دیفن‌باخ با نقب زدن به گذشته‌ی ویکتوریا، از ریشه‌های درونی و بیرونی تمام اعمال و افکار ویکتوریا با مخاطب حرف می‌زند و به خوبی آثار تروماهای کودکی بر روح و روان فرد را نشان می‌دهد. به گونه‌ای که شنونده‌ی اثر، در سختی‌ها و شادی‌ها و حتی در اشتباه‌های کاراکتر داستان او را درک کرده و با او هم‌مسیر نیز می‌شود.

 

صدای گل‌ها

نشر صوتی آوانامه با همکاری «نشر آموت» کتاب «زبان گل‌ها» اثر «ونسا دیفن‌باخ» را با ترجمه‌ی «فیروزه مهرزاد» و با صدای «مریم پاک‌ذات» به صورت صوتی منتشر نموده است. 

بخش‌هایی از این کتاب صوتی را می‌توانید در فایل‌های زیر بشنوید، و با مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن آوانامه از طریق لینک زیر نسخه کامل این کتاب صوتی را دانلود کنید.

نمونه اول 

نمونه دوم 

نمونه سوم 

https://zaya.io/44cgo

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو