بیوه کشی / یوسف علیخانی

یوسف علیخانی ناشر، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی معاصر ایرانی است. وی در طول دوران نویسندگی‌اش چندین اثر به چاپ رسانده که مجموعه داستان عروس بید، اژدهاکشان، قدم‌بخیر مادربزرگ من بود و رمان‎‌های خاما و بیوه‌کشی از جمله‌ی آن‌ها است.

انگیزه‌ی نویسنده از نوشتن رمان بیوه کشی مبارزه با خرافه‌ها و سنت‌هایست که در باور بعضی از مردم وجود دارد. در زمان‌های قدیم و در جوامع روستایی آداب و رسوم گوناگونی وجود داشت که یکی از آن سنت‌ها در مورد زنانی بود که همسرشان را از دست می‌دادند و بیوه می‌شدند، رسم بر این بود که بیوه‌ها می‌بایست با برادرشوهر کوچکشان ازدواج کنند و تا آخر عمر با وی سر کنند بی‌آن که حق انتخاب دیگری برای زندگی شخصی خود داشته باشند. یوسف علیخانی با توجه به علاقه‌ای که به ادبیات بومی دارد و سعی می‌کند فرهنگ و اندیشه زادگاهش را در آثارش بگنجاند اما بر ظلم‌های که در حق زنان می‌شود کاملا واقف است و در این رمان سعی بر این دارد جسورانه این سنت‌ها و خرافه‌ها را که بر این زنان رواداشته می‌شود به چالش بکشد.

دقت نویسنده در درک احساسات زنانه بی‌بدیل و شگفت‌آور است. وی رمان بیوه کشی را در انتشارات آموت به چاپ رسانیده که نسخه متنی این کتاب ۹ بار تجدید چاپ شده است.

شما می‌توانید این رمان زیبا را با صدای نویسنده‌ی اثر «یوسف علیخانی» بشنوید.

لینک دانلود:

https://goo.gl/oxCkQM

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو