مزرعه حیوانات

?مزرعه حیوانات

?جورج اورول

مزرعهٔ حیوانات (به انگلیسی: Animal Farm) نوشتهٔ جُرج اُروِل که درایران به نام قلعهٔ حیوانات نیز شناخته شده‌است، رمانی ضد آرمان‌شهری و به زبانی ساده و روان و بر پایه­‌ی نماد و سمبل در پی بیان شکل‌گیری و تغییر مسیر حکومت‌ها­ست. این رمان در طول جنگ جهانی دوم نوشته و در سال ۱۹۴۵ میلادی در انگلستان منتشر شد، ولی در اواخر دههٔ  ۱۹۵۰  میلادی به شهرت رسید. مزرعهٔ حیوانات دربارهٔ گروهی از جانوران اهلی است که در اقدامی آرمان‌گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه (آقای جونز) را از مزرعه‌اش فراری می‌دهند تا خود ادارهٔ مزرعه را به‌دست گرفته و «برابری» و «رفاه» را در جامعهٔ خود برقرار سازند. رهبری این جنبش را گروهی از خوک‌ها به‌دست دارند، ولی پس از مدتی این  گروه جدید نیز به رهبری خوکی به نام ناپلئون همچون آقای جونز به بهره‌کشی از حیوانات مزرعه می‌پردازند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند...

اریک آرتور بلر ملقب به جرج ارول، داستان نویس، روزنامه‌نگار، منتقد و شاعر انگلیسی در سال 1903 در شهر موتیهاری در راج بریتانیا به دنیا آمد. پدر بزرگ وی یک نجیب‌زاد­ه‌­ی ثروتمند و پدرش یک روحانی بود. بلر خانواده‌­ی خود را بر اساس طبقه اجتماعی و بدون توجه به موقعیت موروثی توصیف می‌کند.

ارول پیش از شروع جنگ جهانی به همراه خانواده‌اش به شیپ لیک نقل مکان کرد. وی زندگی پر فراز و نشیبی را پشت سرگذاشت. در سال 1920 به خدمت پلیس سلطنتی هند در برمه -که در آن زمان استانی در هند بریتانیا بود- در­آمد. در سال 1930 برای مبارزه با فاشیست ژنرال فرانکو به اسپانیا رفت و در این نبرد مجروح شد و تا پایان عمر این جراحت با او بود و در آخر نیز همین جراحت جانش را گرفت.

جرج ارول کتاب­‌ها و نقدهای ادبی زیادی را منتشر کرده ولی عمده شهرت وی به خاطر تالیف دو کتاب 1984 و مرزعه حیوانات است.

 

برای دانلود این کتاب صوتی به وبسایت یا اپلیکیشن آوانامه مراجعه کنید.?

⬇️https://goo.gl/eXSIgx

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو