«یک پک» پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز

در نظر داشتم دلایل موفقیت و پرمخاطب شدن و سرانجام پرفروش شدن رمان من پیش از تو را بنویسم. بعد فکر کردم دلایل زیادی داشت این موضوع و باید سر فرصت چنین کنم.

بعد یاد خبری افتادم که چند روز پیش خبرآنلاین کار کرده بود. بعد خبرگزاری ایسنا کار کرده بود. بعد دیدم مثل ویروس پخش شد در سایت های ادبی و خبری. حتی ما هم گذاشتیم توی کانال نشرآموت؛ با هزار تا علامت تعجب.

یکی از رمان‌های ناموفق نشر آموت در پنج سال گذشته شده پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز.

اول اینکه برایم سوال شد چرا حالا پرفروش شده؟

دوم اینکه چرا ما در ایران نتوانستیم بفروشیم؟

الان مطمئنا خیلی ها پیام می‌گذارند خب شما روی این کتاب مانور ندادید، خیلی تبلیغ‌اش را نکردید که این پیام‌ها نخوانده، نادیده گرفته می‌شوند. چرا که هیچ ناشری دوست ندارد کتابش نفروشد. وقتی یک کتاب می‌فروشد نویسنده و مترجم نهایتا ۱۰ درصد حق‌التالیف می‌گیرد و برعکس چاپ اول که ناشر نهایت بین ۷ تا ۹ درصد سود می‌برد، کتاب‌های تجدیدچاپ اغلب بیش از ۲۰ درصد برای ناشر سود می‌‌آورند و پس به نفع ناشر است کتابی تجدیدچاپ بشود تا سود بیشتری ببرد.

آموت هم یکی دو ماه اول انتشار هر کتابی، مانورش را می‌دهد و الباقی سرنوشت یک کتاب برمی‌گردد به اقبالی که از سوی خوانندگان پیدا می‌کند.

و حالا از صبح دارم رمان یک پک نوشته‌ی جانت ایوانویچ با ترجمه‌ی زهره زادسر  را برای پخشی‌ها فاکتور می‌کنم که گویا اقبال‌اش باز شده.

شما این رمان را خواندید؟

 

https://www.instagram.com/p/B5fDZWLAZhf/?igshid=zi3ye7kzty91

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو