از دفتر نشر آموت

یک دوره‌ای بود وقتی کتابی از نویسنده‌ای ناشناس منتشر می‌کردی، نگاه عاقل اندر سفیه می‌کردند بهت. چرا که همه ریخته بودند سر نویسنده‌های معروف و صد تا ترجمه از #شازده_کوچولو درمی‌آورند و ده‌ها ترجمه از #صد_سال_تنهایی. و بیشتر از این هم پیش‌تر نمی‌رفتند.

خود ما در #نشر_آموت مجموعه‌ای از کتاب‌های #کلاسیک را بازترجمه کردیم. دلیل هم داشتیم برایش. چرا که بخشی از فروش‌مان در #نمایشگاه_کتاب_استانی بود و مخاطبان نمایشگاهی را تنها با کتاب‌های معروف می‌شد نگه داشت تا بعد یک جلد کتاب #پیش_از_آنکه_بخوابم از نویسنده‌ای ناشناس مثل #اس_جی_واتسون به طرف بدهی و رفیق بشوی باهاش و آن‌وقت کتاب را ببرد بخواند و عاشق‌اش بشود و هی پیام بدهد که عجب شاهکاری بود.

قاعدتا شرایط زمانی هم هست. تا پنج‌شش سال قبل این‌طوری نبود که کلمهٔ پرفروش را به انگلیسی در گوگل جستجو کنی و کتابی را بیابی. باید حتما و حتما آدم می‌داشتی در کشورهای دیگر تا بروند و برایت بخرند و بیاورند؛ این خریدن و آوردن هم زمان‌بر بود قاعدتا.

یادم نمی‌رود ایمیل زدم به یکی از دوستان ساکن در تورنتو. خواسته بودم برود کتاب #خانه را برای‌مان بگیرد و با مسافر راهی کند به ایران. می‌رود #کتابفروشی و می‌گوید #خانه را می‌خواهم. #کتابفروش بهش کتاب #اتاق را می‌دهد. هرچی اصرار می‌کند، می‌شنود کتابی که الان اینجا روی بورس است و پرفروش، اتاق است و نه خانه. بالاخره جفت‌اش را گرفت و فرستاد ایران. هر دو تا هم منتشر شد اما تجربه اینجا هم نشان داد #اتاق پرفروش است.

یکی از رفقای خوب آموت، کتاب #تحصیل_کرده نوشتهٔ #تارا_وستوور را سال ۱۳۹۶ از آمازون خرید و بعد فایل‌اش را برای‌مان فرستاد. تا کتاب را پرینت بگیریم و استاد #علی_ایثاری_کسمایی ترجمه کند، به قول رفقا آن‌وقت‌ها با ۴۰ صفحهٔ اول کتاب می‌شد کتابی را در فیپا ثبت کرد؛ ما هم ثبت کردیم. همین‌طور ثبت می‌کردند. اهل مسابقه‌دادن نبودیم هیچ‌وقت. ترجمهٔ استاد کسمایی آماده شد و فرستادیم برای #حامد_منصوریان که نور چشم #آموت است. تا کتاب ویرایش بشود و برگردد، یکی دو تا ترجمه از کتاب درآمد. کمی بی‌رغبت شدیم برای انتشار کتاب. مدتی حتی متوقف کردیم. گذاشتیم آتش تندی که روشن کرده‌اند، بخوابد که این کتاب حیف است در چنین آتشی بسوزد.

حالا بعد از گذشت نزدیک به دو سال از ترجمهٔ این کتاب، #تحصیل_کرده #تارا_وستوور با ترجمهٔ #علی_ایثاری_کسمایی و ویرایش #حامد_منصوریان به‌وسیلهٔ #نشر_آموت روانه بازار #کتاب شده.

به این کتاب ایمان داریم و معتقدیم زنان و دختران این خاک، باید بدانند می‌شود؛ فقط کافی‌ست بخواهند.

می‌دانید چرا باید #تحصیل_کرده را بخوانید؟

 

 

https://www.instagram.com/p/CB55C3rgGKS/?igshid=9gztzc0im8lp

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو