سایت فروش کتاب هم داشته باشیم؟

دو هفته‌ای است عملا #دفتر_نشر_آموت نرفتم و برادرم حمیدخان زحمت تحویل کتاب به #پخش_کتاب‌ها را برعهده داشته. البته که فقط صحبت این دو هفته نیست. عملا چهار هفته است؛ یعنی یک ماه. ارسال کتاب همیشه داشتیم. سایت هم همیشه داشتیم اما هیچ‌وقت نیازش را احساس نکرده بودم که سایت #فروش_کتاب هم داشته باشیم. تا کی؟ تا همین یکی دو ماه قبل.

قبول سفارش کتاب در واتساپ کتابفروشی از روز اول فعالیت‌مان بود اما در دوران کرونا شدت گرفت و گاهی فکر می‌کردم یک نیروی تمام‌وقت هم نمی‌رسد به این همه پیام جواب بدهد. تصور کنید هر لحظه پیام می‌دهند: یکی می‌خواهد موجودی کتابی را چک کند. یکی می‌خواهد قیمت کتابی را بداند. یکی پیام می‌دهد نحوهٔ ارسال را بپرسد. یکی لیست بلندبالا از کتاب‌ها دارد. باید برایش قیمت دربیاید. بعد شماره کارت بدهیم که بریزد. بعد برای‌مان آدرس دقیق بفرستد و نهایت برسیم به سفارش نهایی. که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، یک دهم این گفتگوها به خرید می‌انجامید؛ یعنی از هر پنجاه پیام روزانه، تنها به پنج بستهٔ ارسالی می‌رسیدیم.

یکی دو ماه قبل حمیدخان گفت «چرا سایت فروشگاهی نمی‌زنی داداش؟»

برعکس همیشه که می‌گفتم «نه» این‌بار گفتم «توی فکرش هستم.»

دو سه سال گذشته، تمام زحمات سایت #نشر_آموت به عهدهٔ استاد #محمد_نعیم_آبادی بوده. باهاش درمیان گذاشتم. شروع کرد به کار. دو هفته‌ای مشغول بود. به صفحهٔ خوشگلی رسیدیم اما مشکل‌مان اینجا بود که می‌خواستم موجودی کتابفروشی با موجودی سایت یکی باشد و این غیرممکن بود.

به #نرم_افزار_کوثر زنگ زدم که نرم‌افزار حسابداری‌مان زحمت آن‌هاست. گفتند می‌شود و شروع شد.

دو هفتهٔ پر استرسی را طی کردیم برای تهیهٔ عکس‌های کتاب‌ها و بعد گروه‌بندی تمام کتاب‌ها (که البته هنوز نیمی از کتاب‌ها مانده) و بعد … این وسط لطف بچه‌های #پخش_ققنوس و #پخش_گسترش و #پخش_چشمه و همکاران کوثر قابل توجه بود. در کتابفروشی آموت ۱۲۰۰۰ عنوان کتاب داریم. فکر کنید ۳۶۰۰۰ جلد از گسترش گرفتیم و ۲۷۰۰۰ جلد از ققنوس و نزدیک به ۲۰۰۰ جلد، من و حمیدخان و آرمیتاخانم یکی‌یکی از گوگل درآوردیم و همهٔ این‌ها باید تجمیع می‌شد که جلدهای کوثر ما کامل بشود که هنوز نشده.

فردا جشن خاصی نداریم؛ فقط یک کیک کوچولو داریم که به وقت لایو ساعت ۴ جمعه‌های آموت، بریده می‌شود و ۱۲ شمع برای #نشر_آموت و ۲ شمع برای #کتابفروشی_آموت فوت می‌کنیم؛ به میمنت ورود به دو سالگی کتابفروشی و سیزده‌سالگی نشر.

سایت فروش کتاب هم به افتخار شما همین لحظه افتتاح شد؛ توصیه می‌کنم اول عضو شوید و بعد کتاب بخرید!

aamout.ir

 

 

https://www.instagram.com/p/CI6GO1-p6Cu/?igshid=7lmofyohwon8

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو