یک رگ کلاهبرداری تو همه ی آدم ها به وجود اومده.

عظیم موحدنیا 

 

فِرِدجوانی زود باور و تنها می‌باشد که تعداد دفعات زیادی کلاه سرش رفته و پول زیادی را از دست داده است. همه‌ی نزدیکانش او را فردی ساده‌لوح می‌دانند و هر روز منتظر این می‌باشند که گرفتاری تازه‌ای برای او پیش بیاید. اما به یک باره شانس به او رو می‌کند و با مرگ دایی‌اش ثروت فراوانی به او می‌رسد. اما آیا او قادر است از این ثروت محافظت کند و در راه خوبی از آن استفاده کند یا اینکه همه ی آن را به باد خواهد داد؟

آنچه گفته شده خلاصه‌ای بسیار کوتاه از شروع یک رمان بسیار جالب و خاص می‌باشد که معما، قتل و طنز را با یکدیگر در هم آمیخته و داستانی جذاب را به وجود آورده است که خواننده را تا آخرین صفحات با خود همراه می‌کند تا به حقایق موجود در این ماجرا پی ببرد. آقای وست لیک با این کتاب شاید یک شیوه تازه را در زمینه ی رمان های معمایی خلق کرده باشد و این نکته را به ما یاد می دهد که یک رمان هم می‌تواند معمایی و سرشار از قتل باشد و هم با طنز در آمیخته گردد.

 

ترجمه‌ی این اثر همانند دیگر کار های آقای بهمنی بسیار عالی و جذاب می‌باشد و به خوبی زبان خاص و طنزآلود رمان وست لیک را به خوانندگان منتقل می‌کند که از این بابت باید از ایشان سپاسگزار باشیم.

 

لازم به ذکر است که این کتاب در سال ١٩۶٨ برنده‌ی جایزه ی معتبر ادگار در بخش بهترین رمان شده است و این خود علت دیگری می‌باشد که باید این رمان جذاب را بخوانیم.

 

 

 

https://www.instagram.com/p/Cejas5AqDYP/?igshid=MDJmNzVkMjY=

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو