مدیر آموت: دست پر به نمايشگاه آمديم

ستاره بلادی (هزار کتاب) : هزار‌کتاب: مدیر انتشارات آموت، در سال 1354 متولد شد. او پس از گذراندن دوره‌ی متوسطه به تهران آمد و در سال 1377 در رشته‌ی زبان و ادبیات عرب دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. از افتخارات یوسف علیخانی می‌توان به کسب مقام اول در دهمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال حبیب غنی پور اشاره کرد. او اکنون مدیر انتشارات آموت است.

به بهانه‌ی برگزاری نمایشگاه کتاب، با او به سخن نشستیم:

امسال چندمین سال شرکت نشر آموت در نمایشگاه کتاب است؟
آموت 4 سال است که متولد شده و امسال برای بار سوم نمایشگاه آمده است
غرفه‌ی نشر آموت از نظر بازدید مناسب به نظر می‌رسد.
بله. خوشبختانه برخلاف سال گذشته، امسال دقیقا ردیف دوم نمایشگاه و در سالن یک هستیم که این خودش موقیت مناسبی برای ماست.
منظورتان از موقعیت مناسب موقیت خاصی ست که به شما امکان بازدید و فروش بیشتر بدهد؟
بله. من خودم آن سالها که روزنامه‌نگار بودم، فکر می‌کردم نمایشگاه باید یک مکان فرهنگی باشد و اینکه دارد تبدیل به فروشگاه کتاب می‌شود را همیشه مورد انتقاد قرار می‌دادم. اما حالا که ناشرم، اوضاع را جور دیگری می‌بینم. نمایشگاه علاوه بر ترقیب مخاطب به دیدن کتابها و در کل داشتن تاثیر بسیار مثبت بر فراید کتابخوانی و فرهنگ سازی، موقیت مناسبی برای فروش کتاب هم هست و این هیچ اشکالی ندارد. چون هم مخاطب و هم ناشران، به‌وسیله نمایشگاه بسیار راحت‌تر اقدام به خرید یا معرفی محصول فرهنگی خود می‌کنند.
فروش کتاب در نمایشگاه با فروش سالیانه کتاب برابر است؟
حقیقت این است که فروش کتاب در این ده روز بالاست و همه ما، کسانی که دستی در صنعت نشر کشور داریم، امیدواریم و آرزو داریم بین فروش نمایشگاه و فروش سالیانه کتابها دست کم یک تعادل برقرار شود. و حداقل این دو نسبت به هم به یک میزان میانه برسند.
برگزاری نمایشگاه کتاب علاوه بر فروش چه ویژگی مثبت دیگری دارد ؟
نمایشگاه کتاب بهترین موقعیت برای دیدار رو در روی نویسنده و مخاطب با هم است. اولویت انتشارات آموت هم این است که در این دوره ده روزه مخاطبانش را با نویسندگان محبوبشان رو در رو کند. در حقیقت تعامل خوبی که بین نویسنده و مخاطب و حتی مسئولان انتشارات در نمایشگاه برقرار می‌شود کمتر ممکن است در روزهای دیگر سال اتفاق بیوفتد.
شما هم ویژه برنامه خاصی برای این دیدار ها دارید؟
امسال به دلیل افزایش چشمگیر نویسندگانی که آموت با آنها همکاری می‌کند، مثل سال قبل جشن کتاب برگزار نمی‌کنیم. اما من همین‌جا قول می‌دهم همه‌ی مخاطبان ما در هر روزی که به نمایشگاه مراجعه کنند، حتما یکی از نویسندگان در غرفه‌ی آموت حضور خواهد داشت تا کتاب‌هایشان را برای دوستدارانشان امضا کنند.
چیزی که آموت امسال را با آموت سال گذشته متفاوت می‌کند چیست؟
من هر سال در نمایشگاه کتاب چیز تازه ای یاد می‌گیرم و هر سال نمایشگاه یک تجربه‌ی جدید به من اضافه می‌کند. امسال با معرفی چهره های تازه‌ی نویسندگی مثل خانم نرگس اکبری با رمان قربانی سکوت، خانم هورناز هنرور با رمان شهری میان تاریکی و 17 عنوان کتاب جدید و 69 عنوان کتاب چاپ اول و خلاصه دست پر به نمایشگاه آمدیم.
کتابهایی که حتما به دوستانتان معرفی می‌کنید کدامند؟
همه کتابهای آموت با نکته سنجی و ظرافت انتخاب می‌شوند. در میان اینهمه کتاب که هر کدامشان خاصیت خودش را دارد انتخاب کردن کار ساده ای نیست. ولی رمان نامحرم یاسر نوروزی که اولین رمان این نویسنده است تا به حال بسیار مورد توجه قرار گرفته بطوری که چاپ اولش دارد به پایان می‌رسد. کتاب شوهر عزیز من هم این به طور شگفت آوری طی بیست روز به چاپ دوم رسید و چاپ دومش هم در نمایشگاه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و عروس بید که در نمایشگاه امسال هم مورد لطف و توجه قرار گرفت.

برچسب ها:

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو