خانه‌داری

خانه داری
(رمان خارجی)
مریلین رابینسون
ترجمه‌ی مرجان محمدی
نشر آموت/ چاپ سوم/ ۲۱۶ صفحه/ ۲۰۰۰۰۰ تومان


«خانه‌داری» اولین کتاب مریلین رابینسون در سال ۱۹۸۱ به چاپ رسید و به عنوان رمان کلاسیک مدرن از سوی منتقدین مورد استقبال بسیار قرار گرفت. خانه‌داری جایزه‌ی بنیاد همینگوی را از آن خود کرد و نامزد جایزه پولیتزر و پن (فاکنر) شد. این کتاب در فهرست صد رمان برتر گاردین قرار دارد. داستان در مورد روت و لوسیل، دو خواهر یتیمی است که در شهر نمادین دورافتاده فینگربون در شمال‌غربی آمریکا بزرگ می‌شوند. پس از آن که قوم و خویش‌های جانشین مادر، آن‌ها را رها می‌کنند این دو خواهر تحت مراقبت سیلوی، خاله بی‌خیال و اسرارآمیزشان قرار می‌گیرند. رابینسون، چالش این دو خواهر در پشت سر گذاشتن کودکی در فضای وهم‌انگیز و بی‌روح زمستانی زندگی‌شان را با قدرت به تصویر کشیده است. خانه‌داری، رمانی است درباره‌ی فقدان، تنهایی و سرگشتگی.

«عاشق این کتابم و با آن زندگی کرده‌ام... این کتاب در میان آثار داستانی قرن بیستم آمریکا جایگاه ویژه‌ای دارد.»
پاول بیلی

«داستانی به یادماندنی و شاعرانه، غرق در آب و روشنایی.»  
آبزرور

«این رمان برنده است. به یاد نمی‌آورم رمانی را برای اولین بار خوانده باشم و چنین تحت‌تاثیر قرار بگیرم.»  
نیویورک‌تایمز

«رمانی با ظرافت خاص... خنده و اندوه در هم آمیخته است. آثار مریلین رابینسون را باید آرام و با دقت خواند تا به الهام و تذکرات ظریفش پی برد.»
ایونینگ استاندارد

«مریلین رابینسون» متولد ۱۹۴۳ در شهر سندپوینت آمریکا؛ دکترای زبان انگلیسی را در شهر واشینگتن به پایان برد. او در دانشگاه‌های بسیاری تدریس کرده است.
نام رابینسون در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار مجله‌ی تایم قرار دارد. او در سال ۲۰۱۲ مدال ملی علوم انسانی را از باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده دریافت کرد، و در سال ۲۰۱۶ برنده‌ی جایزه‌ی ادبی صلح دیتون شد.

«مرجان محمدی»، متولد ۱۳۴۸ در تهران، و دانش‌آموخته‌ی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی‌ارشد زبانشناسی همگانی است. او ترجمه‌ی چهار رمان گیلیاد، خانه، لی‌لا و خانه‌داری نوشته‌ی مریلین رابینسون را در کارنامه‌اش دارد.

https://t.me/aamout/14955

خانه‌داری
2,000,000ریال

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو