خدمتکار و پروفسور

نوشته «یوکو اوگاوا»

ترجمه‌ کیهان بهمنی

۲۴۸  صفحه

به گزارش خبرگزاری مهر، نشر آموت اقدام به انتشار کتاب «خدمتکار و پروفسور» نوشته یوکو اوگاوا با ترجمه کیهان بهمنی کرده است.

«خدمتکار و پروفسور» داستانی است لطیف و آرام درباره روابط دوستانه یک ریاضیدان و خدمتکار او. ریاضیدانی که ۱۷ سال پیش در حادثه رانندگی دچار آسیب مغزی شده و این آسیب شرایط روحی و روانی عجیبی برای او به وجود آورده است. او قادر نیست هیچ چیز جدید را به خاطر بیاورد و حافظه اش فقط ۸۰ دقیقه دوام دارد.

 «پل استر» نویسنده معروف پس از انتشار این کتاب درباره این کتاب گفته است:‌ «رمان خدمتکار و پروفسور، اثری است کاملاً خلاقانه، بی‌‌نهایت دلنشین و به شدت تکان‌دهنده.»

«کوجی فوجیوارا» هم در ژورنال تخصصی انجمن ریاضیات آمریکا، درباره این کتاب و نویسنده‌اش می‌نویسد: «یوکو اوگاوا در ژاپن چهره‌ای شناخته شده است. او در سال ۱۹۹۰ موفق به دریافت جایزه‌ی آکوتاگاوا شد که باارزش‌ترین جایزه‌ ادبی برای نویسندگان جوان است. اوگاوا این رمان را در سال ۲۰۰۴ نوشت و بلافاصله پس از آن کتاب با تیراژ میلیونی (بیش از پنجاه میلیون نسخه) مبدل به پرفروشترین کتاب سال ژاپن شد. پس از آن نیز فیلمی سینمایی٬ یک فیلم داستانی و یک برنامه رادیویی بر اساس این رمان ساخته شد و حتی کتابی مصور نیز بر اساس رمان اوگاوا نوشته شد... من رمان را به زبان ژاپنی خواندم و سپس ترجمه انگلیسی آن را خواندم. ترجمه بسیار خوبی است... مطمئن هستم افراد بسیاری از خواندن این کتاب لذت خواهند برد. این اثر کتابی خوش‌خوان است و مهم نیست خواننده‌ی آن چقدر با ریاضیات آشنا باشد.»

 این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۹۱ منتشر شده است.

 از دكتر كيهان بهمنی همچنين ترجمه کتاب های «انتقام» (نوشته‌ یوکو اوگاوا) و رمان «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد» (نوشته‌ یوناس یوناسون) در نشر آموت منتشر شده است.

 

خدمتکار و پروفسور
1,250,000ریال

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو