رک و راست بگم؟

نوشته: آسیه جوادی (ناستین)

آسیه جوادی درباره کتاب «رک و راست بگم؟» گفت: این کتاب ادامه منطقی کتاب «رک و پوست‌کنده» است اما در کتاب جدید سعی کرده‌ام عمیق‌تر و پخته‌تر به مسایل مربوط به زنان بنگرم.

آسیه جوادی (ناستین) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: کتاب «رک و راست بگم؟» که به تازگی از سوی نشر آموت منتشر شده است، ادامه منطقی کتاب «رک و پوست کنده» به شمار می‌رود اما در این کتاب جدید سعی کرده‌ام عمیق‌تر و پخته‌تر به مسایل مربوط به زنان بنگرم.

 وی افزود: تنوع مضمونی کتاب «رک و راست بگم؟» از کتاب قبلی‌ام بیشتر است. به گمانم زن‌ها انسان‌هایی هستند که نسبت به مردان به شکلی جزئی‌نگرانه‌تر با مسایل ریز و درشت زندگی برخورد و برخی از جزئیات را که مردها نمی‌بینند بهتر درک می‌کنند. من در این کتاب سعی کرده‌ام به پشت صحنه حوادث زندگی بپردازم که همانا بررسی اندیشه و زندگی زنان ایرانی است.

 این نویسنده اضافه کرد: کتاب من خصوصیات زنان ایرانی را بهتر و بیشتر روشن می‌کند. پس از اقبال قابل توجهی که به کتاب «رک و پوست کنده» شد و به چاپ سوم رسید و طرفداران زیادی هم داشت ترغیب شدم که ادامه آن کتاب را بنویسم. این کتاب آن زمان‌ها در روزنامه‌ها منتشر می‌شد اما در هر حال پس از نوشتن این کتاب قصددارم به دغدغه اصلی‌ام یعنی قصه و قصه‌نویسی بپردازم.

 نظر محمود دولت‌آبادی

محمود دولت‌آبادی نویسنده رمان 10 جلدی «کلیدر» و صاحب آثاری چون «جای خالی سلوچ» و «روزگار سپری شده مردم سالخورده» درباره جلد پیشین این مجموعه در مطبوعات ایران می‌نویسد: «این کتاب کتابی است صمیمانه و نکاتی را بازگو می‌کند که احتمالا بسیاری از زنان از گفتنش واهمه دارند و متشکل است از یادداشت‌هایی که اغلب به لبه ‌های داستانی هم جا به جا نزدیک می‌شود. به عنوان مثال در بخش «پز دادن ما زن‌ها» که نوشته‌ای است بدون رودربایستی و آینه‌ای است برابر چهره اکثریت زنان در لایه‌های پایین از طبقه متوسط توصیفات، کاملاً صریح و صمیمانه هستند و یکی از بهترین صحنه‌های داستانی‌اش صحنه‌ای است که زن با همسرش می‌رود برای گذراندن یک روز خوب و هر دو بر خشکی کف رودخانه می‌نشینند، بی آن‌که در طول روز کلامی با هم سخن بگویند.»

 از ناستین جوادی همچنین کتاب‌های «کارد زدن به گوجه‌فرنگی»، «رک و پوست کنده» و «تمشک‌های نارس» منتشر شده است. وی همسر جواد مجابی، شاعر، داستان‌نویس و نقاش ایرانی است.

رک و راست بگم؟
225,000ریال

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو