خاما چاپ نهمی شد / رکورد علیخانی در باشگاه پرفروش‌ها

رمان «خاما» اثر يوسف عليخانی در کمتر از يکسال به چاپ نهم رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان خاما نوشته يوسف عليخانی که دومين رمان اين نويسنده به شمار می‌رود و در بهمن ماه سال گذشته منتشر شد در کمتر از يکسال به چاپ نهم رسيد.

يوسف عليخانی نويسنده، ناشر و روزنامه‌نگار، دومين رمان خود را با عنوان «خاما» را از سوی نشر آموت روانه بازار کتاب کرده است.

«خاما» داستاني عاشقانه دارد و ماجرايي را با محوريت مردمان کُرد مهاجر غرب ايران روايت مي‌کند. عليخاني در اين رمان به رهيافت‌تازه‌اي از منظر زبان روايت دست پيدا کرده و توانسته با عبور از سنت نويسندگي‌اش در سه‌گانه داستاني و رمان نخست خود، به خلق زباني تازه در نوشتن دست پيدا کند که بر اساس آن شالوده روايت رمان به صورت زبان فارسي عادي است اما اصطلاحات و عبارت‌هاي مرتبط با زبان مردمان بومي حاضر در رمان در متن و تصويرسازي‌هاي متن مورد استفاده قرار گرفته است. اين رمان همچنين از منظر توصيف و تصويرسازي در ميان ساير آثار اين نويسنده قابل‌توجه‌تر است. اين نويسنده در متن کوتاهي که همزمان با تاليف اين رمان منتشر کرد، درباره آن نوشته است: خاما نبايد نوشته مي‌شد. يک بار يکي خيلي سال قبل او را زندگي کرد و در شبي، اين راز مگو را گفت و ديگر به سخن در نيامد. لال شد. و گذشت و گذشت و گذشت تا رسيد به يکي که کارش گفتن است. اين کلمه‌ها اميد دارند خاما زنده شود و آن راوي هم. به رقص و به رنگ زرد و قرمز اين حلفه آتش بايد که جاري شد.

در بخشي از اين رمان مي‌خوانيم:

سگ سفيدم با خودش دم دم بازي مي‌کرد. نگاهش کردم. خاما را. هيچ وقت اينطور سرخوش نيده بودمش. از اول حواس‌ام پي‌اش بود. داشت نگاهم مي‌کرد تا مرغ و خروس‌ها را جا بدهم و سير نگاهش بکنم. نشست روي تخته سنگي. رفتم نزديک‌تر. قلبم تند تند مي‌زد. پرنده‌اي توي دلم صدا مي‌کرد که بروم جلوتر. بروم و باهاش حرف بزنم. بروش و باهاش پرواز بگيرم. بروم و با هم آشيانه بسازيم. حس کردم همه دارند نگاهمان مي‌کنند؛ سنگ‌ها و خانه‌ها آدم‌ها و ني‌زارها و درياچه و آغگل. خاما تلخ خنديد. به اطراف نگاه کردم. آغگل رفته بود توي تاريکي و کسي مار ا نمي‌پاييد. نزديک‌تر رفتم...

عليخاني در مقام نويسنده پيش از اين رمان بيوه کشي را منتشر کرده بود و مجموعه داستان‌هاي عروس بيد، قدم به خير مادربزرگ من بود و اژدها کشان نيز از ديگر آثار منتشر شده او به شمار مي‌رود. خاما همچنين همزمان با چاپ نهم به صورت صوتي و با صداي نويسنده از سوي موسسه آوانامه منتشر شده است.کتاب صوتی خاما در سيزده‌ ساعت و پنجاه دقيقه در سايت آوانامه قابل دانلود است.

https://www.mehrnews.com/news/4413132/

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو