کتاب صوتی «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد» با صدای مهرانه امروانی

اثر دیگری از نویسنده‌ی «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد»

«یوناس یوناسون» نویسنده‌ی سوئدی است که سال 1961 در شهر وکخو متولد شد. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه یوتبری، مشغول روزنامه‌نگاری شد. پس از مدتی، فعالیت‌هایش را گسترده‌تر کرد و به‌عنوان مشاور رسانه‌ای و تهیه‌کنندۀ تلویزیونی نیز مشغول به کار شد. اما نام او از سال 2009 و با نوشتن رمان «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» بر سر زبان‌ها افتاد. یوناسون سال‌ها ایده‌ی این رمان را در سر داشته و آن را در ذهنش پیچ‌وتاب داده بود؛ اما درگیری‌های روزمره، باعث شد نوشتن آن سال‌ها طول بکشد. او برای رسیدن به این هدف، شرکتش را فروخت و همراه با خانواده‌اش به منطقه‌ای دورافتاده در کشورش رفت و تمام انرژی خود را صرف نوشتن کرد. یوناسون چند سال پس از رمان موفق اولش، رمان جذاب دیگری نوشت که در سوئد با نام «دختر بی‌سوادی که حساب‌وکتاب بلد بود» منتشر شد و در ترجمه به انگلیسی و سپس زبان‌های دیگر، عنوان «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد» برای آن برگزیده شد. 

این‌که جهان شما را نادیده می‌گیرد، به این معنی نیست که نمی‌توانید آن را نجات دهید

«دختری که پادشاه سوئد را نجات داد» هم مانند رمان اول یوناسون داستانی جذاب و گیرا را روایت می‌کند. حرفه‌ی پیشین نویسنده یعنی روزنامه‌نگاری، بسیار به او کمک کرده تا حقایق تاریخی را با روایت داستانش درآمیزد و هم‌زمان با قصه‌گویی، اطلاعات جالبی نیز به مخاطب بدهد. این کتاب را می‌توان داستانی طنز با درون‌مایه‌های تاریخی دانست؛ شخصیت‌های رمان‌های یوناسون در خلال پیشبرد زندگی و ماجراهای خود، برگ‌های تاریخ را هم ورق می‌زنند و از آن‌ها عبور می‌کنند. «نومبکو مایکی» دختری است که هیچ‌گاه قرار نبوده یک قهرمان باشد. او در کلبه‌ای کوچک در منطقه‌ای فقیرنشین از آفریقای جنوبی متولد شد و به نظر می‌رسید زندگی کوتاه و سختی پیش رویش باشد. اما تقدیرش طوری رقم می‌خورد که مورد تعقیب بی‌رحم‌ترین سرویس جاسوسی جهان قرار می‌گیرد و مهم‌تر از آن، سرنوشت پادشاه سوئد بر دوش او می‌افتد.

 

کتاب صوتی دختری که پادشاه سوئد را نجات داد

آوانامه با همکاری «نشر آموت» کتاب «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد» اثر «یوناس یوناسون» را با ترجمه‌ی «کیهان بهمنی» در قالب کتاب صوتی تولید و منتشر کرده است. روایت کتاب برعهده‌ی «مهرانه امروانی» بوده و «آرمان سلطان‌زاده» نیز در این کتاب به نقش‌آفرینی پرداخته است.

بخش‌هایی از این کتاب صوتی را می‌توانید در فایل‌های زیر بشنوید و نسخه‌ی کامل آن را از فیدیبو، طاقچه، کتابراه، نوار و سایر پلتفرم‌های معتبر فروش کتاب‌های صوتی و الکترونیک تهیه کنید.

نمونه اول 

نمونه دوم 

نمونه سوم 

نمونه چهارم 

www.AvaNameh.com

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو