بسته پیشنهادی کتاب یوسف علیخانی، نویسنده و پژوهشگر

تا روشنایی بخوان

یوسف علیخانی را می‌توانیم با عنوان یک روزنامه‌نگار سابق به‌یادبیاوریم، می‌توانیم از عنوان پرطمطراق پژوهشگر استفاده کنیم، می‌شود او را یک ناشر موفق خواند و البته شاید هم یک کتابخوان حرفه‌ای اما در صدر فهرست عناوین او باید نوشت: یک نویسنده. هرچند او حالا مدت‌هاست نشر آموت را در بازار نشر ایران به‌راه‌انداخته و اتفاقا در همین زمان کوتاه توانسته علاوه‌بر معرفی نویسندگان بسیاری به بازار نشر، مترجمان جوان و نویسندگان خوش‌قلمی را هم به ادبیات ایران معرفی کند. بسته پیشنهادی کتاب امروز او اما از نگاه یک کتابخوان است. این شرط ابتدایی‌ ما برای همکار قدیمی‌مان و نویسنده خوش‌ذوق این روزها بود. این‌که در انتخاب و پیشنهاد کتاب‌های امروز شنل ناشری را از دوش خود بردارد و به عنوان یک کتابخوان خوش‌ذوق چهار کتاب به خوانندگان معرفی کند.

 خاک‌آمریکا | جنین کامینز

جدای از جذابیت این رمان که حتی به‌عنوان «خوشه‌های‌خشم» زمانه ما از آن یاد می‌کنند باید به ترجمه سیدرضا حسینی از این رمان اشاره کرد. با وجودی که خود مترجم یک سرویراستار باتجربه است و بسیار  پالوده این اثر را ترجمه کرده اما اصرار داشته ویراستار سختگیر نشر هم آن را بخواند و تایید کند. این موضوع از جایی مهم است که بدانیم در روزگار کنونی، نویسنده‌ها و ویراستاران ارتباط چندان خوبی با هم ندارند. 

 

 فرشته‌ساز  | استفان برایس

رمانی است در ژانر روان‌شناسی درباره دانش، مذهب و خرافات. این کتاب در دو سال گذشته، بیشترین جوایز ادبی را از آن خود کرده و در کنار آن هم باید گفت نامزد بسیاری دیگر از جوایز ادبی هم بوده است. این رمان، کتاب عجیبی است که تاکنون به ۱۴زبان هم ترجمه شده است. یک رمان جادویی که بار دیگر نشان می‌دهد برایس، چه داستان‌نویس خارق‌العاده‌ای است. 

 

سه‌گانه احمد اخوت

سه‌گانه تازه احمد اخوت یعنی «تفنگ چخوف»، «خود نوشتن» و «تا روشنایی بنویس». هرکسی که داستان می‌خواند و داستان می‌نویسد باید این کتاب‌ها را بخواند. تفنگ چخوف اشاره به جمله معروف آنتوان چخوف دارد.   در کتاب «خود نوشتن» که می‌گوید بیش از آن‌که نویسنده باید از کتاب نوشتن قصد کسب درآمد داشته باشد باید از نوشتن لذت ببرد.

 

https://www.jamejamdaily.ir/Newspaper/Item/139791

برچسب ها:

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو