رمان هايي كه در نمايشگاه بركت شدند

خبرآنلاين: نشر آموت امسال با ۲۸ عنوان کتاب‌ چاپ اول و ۳۷ اثر تجدید چاپ به نمایشگاه کتاب رفت که با استقبال چشمگیر مخاطبان، چاپ تعدادی از این کتاب‌ها به اتمام رسید.

به گزارش خبرآنلاین، نشر آموت امسال هم با استقبال خوب مخاطبان رمان ایرانی و خارجی مواجه شد به طوری که یوسف علیخانی در گفت​وگو با خبرنگار ما از «برکت شدن» برخی کتاب​هایش در 10 روز نمایشگاه خبر داد. «برکت شدن» عبارتی است که او برای اتمام یک چاپ کتاب به کار می​برد.

بنابر این گزارش، چاپ ششم رمان «شوهر عزیز من» نوشته فریبا کلهر مانند سال قبل در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با استقبال مخاطبان مواجه شد و به اتمام رسید. این کتاب که سومین رمان کلهر در ادبیات بزرگسالان است، اولین بار در بهار 91 به چاپ رسید و با قرار گرفتن در لیست کتاب‌های پرفروش سال، به سرعت چاپ‌های بعدی خود را پشت سرگذاشت و چاپ ششم آن نیز حالا در اردیبهشت 93 به پایان رسید. داستان این رمان، زنی است که در نخستین فصل رمان با ترور همسر خود که استاد اخراجی دانشگاه است، مواجه می‌شود و پس از آن داستان به شرح تغییر ایدئولوژی‌ها و نگرش این فرد در طول سال‌های پس از دهه 60 می‌پردازد.

بنابراین گزارش، چاپ سوم رمان «پیش از آنکه بخوابم» نوشته اس جی واتسون، از رمان‌های آمریکایی قرن 20 نیز در این نمایشگاه به اتمام رسید.

 داستان این رمان نیز درباره زنی است که در دهه چهارم زندگی اش بر اثر سانحه ای وحشتناک حافظه اش را از دست داده است و دیگر حتی نمی تواند اجزای زندگی روزمره، افراد حاضر در زندگیاش، خاطرات گذشته و هویت خود را به هم ربط بدهد و بفهمد هم اینک در چه مرحله ای از زندگی اش قرار دارد. در واقع کریستین هر بار که می خوابد و خوابش اندکی عمیق می شود، همه حافظه اش به کل پاک می شود و این اتفاق ناگوار بخشی از تجربه روزانه اش است که بالاخره پزشکی مبتکر این مشکل را حل می‌کند.

مجموعه داستان طنز «آقا پری» نوشته جمیله مزدستان نیز که با چاپ سوم وارد نمایشگاه کتاب شد، در میان استقبال مخاطبان خود، تمام شد. این مجموعه داستان طنزآمیز، شامل 12 داستان کوتاه است که اغلب آن‌ها محور اجتماعی دارند؛ در این آثار به مسایل متنوع جامعه امروز و مسایل زنان و جوانان در قالب داستانی پرداخته شده که مسایل روزمره جامعه امروز ایران و نگاه به مسایل زنان محور اغلب داستان‌های این کتاب است. موضوعات داستان‌های این کتاب هیچ وابستگی محتوایی به یکدیگر ندارند و هر کدام به طور خاص به مساله‌ای اجتماعی و انسانی در نسبت با مشکلاتی که انسان امروز با آن مواجه است، نگاهی طنزگونه دارند.

‌‌ 

همچنین چاپ دوم «پاییز حافظیه» دومین رمان «م.آرام» نویسنده شیرازی و نامزد دریافت جایزه ادبی جلال‌ آل‌احمد هم در نمایشگاه تمام شد. «پاییز حافظیه» داستان دختری‌ست از خانواده‌ای سنتی به نام نوشین، که به طور اتفاقی در حافظیه با پسری به نام باربد آشنا شده و علاقه‌ای شدید میان این دو درمی‌گیرد، اما پس از اطلاع خانواده‌اش از این جریان، به شدت کتک می‌خورد و حتی زندانی می‌شود. پس از آن نیز از درس محروم شده و به اجبار به همسری پسرخاله‌اش در می‌آید و... هنوز عشق باربد را فراموش نکرده، به زندگی جدید خود خو می‌گیرد. اما تلفن‌های مشکوکی که به او زده می‌شود، باعث بدگمانی‌هایی از سوی ناصر، همسر او به وی شده و مشاجرات خانوادگی آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش در این میان 3 کتاب «شومینه خاموش»، «رحمت دراکولا» و «زندگی اسرار آمیز» هم که چاپ اول خود را به این نمایشگاه رساندند، تمام و در آستانه چاپ دوم قرار گرفتند.

 

«ﺷﻮﻣﯿﻨﻪ ﺧﺎﻣﻮش» رﻣﺎﻧﯽ قصه محور از آﻻﻟﻪ ﺳﻠﯿﻤﺎﻧﯽ است ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ اﻧﺘﺸﺎر در ردﯾﻒ ﮐﺘﺎب ھﺎی ﭘﺮﻓﺮوش ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. این رمان داستان زندگی شوکا برادرزاده اسفندیار وهاب زاده را که یکی از ملاکین بزرگ است، توصیف می کند. او در چهار سالگی پدر و مادرش را از دست داده و با عمویش زندگی می کند. این رمان یک داستان عاشقانه است و بیان یک رابطه عاطفی میان دو فرد از دو طبقه اجتماعی متفاوت را شامل می‌شود.

«رحمت دراکولا» عنوان مجموعه داستان کوتاه طنز، نوشته جمیله مُزدسِتان است که متشکل از 10 داستان کوتاه طنز است و اغلب موضوعات آن‌ها مسائل و معضلات اجتماعی، دغدغه‌ها و مشکلات انسان‌ها در جامعه معاصر، بروکراسی اداری، قوانین دست و پاگیر شهری، مدگرایی و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در سال‌های اخیر است. «رحمت دراکولا»، یکی از داستان‌های این مجموعه، داستان مرد ساده‌دلی است که به گونه‌ای به دام بروکراسی‌های اداری می‌افتد، تا حدی که شخصیت قبلی او زایل می‌شود و آدم‌ها از او هراس پیدا می‌کنند.

‌ 

«زندگی اسرارآمیز» کید اولین و مشهورترین رمان سومانک را در سال 2002 توسط انتشارات وایکینگ منتشر کرد که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و به چندین زبان ترجمه شد. این رمان زندگی دختری به نام لیلی را روایت می‌کند که در چهارسالگی مادرش را از دست داده و حالا با پدرش و زنی سیاه‌پوست زندگی می‌کند. روزی لیلی در بین وسایل مادرش، عکسی از حضرت مریم در قابی کوچک را پیدا می‌کند که رنگ پوست‌اش تیره است و پشت آن نوشته شده: تی‌برون، اس. سی. زن سیاه‌پوست طی اتفاقی به زندان می‌افتد و لیلی برای نجات او به شهر می‌رود و از آن‌جایی که فکر می‌کند مادرش زنده است و پدرش به او دروغ گفته، تصمیم می‌گیرد مادرش را پیدا کند و از دست پدر سختگیرش فرار می‌کند. او با کمک گرفتن از عکس حضرت مریم، به منطقه‌ای می‌رود که مادرش در آن‌جا زندگی می‌کرد. اين رمان ترجمه « عباس زارعي » است.

 

گزارش تصويري روزانه غرفه نشر آموت در نمايشگاه كتاب

روز اول  اینجا

روز دوم  اینجا

روز سوم  اینجا

روز چهارم  اینجا

روز پنجم  اینجا

روز ششم  اینجا

روز هفتم  اینجا

روز هشتم  اینجا

روز نهم  اینجا

روز دهم  اینجا

روز يازدهم  اینجا

خانواده آموت، برگزیده ویژه نمایشگاه کتاب اینجا

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو