یادداشتهای یک کتابفروش

دیروز فصلی نوشتیم اندر باب #ناگزیری و این ناگزیری را بهانه‌ای کردیم برای مرور بر آنچه بودیم در ۲۲ ماه گذشته که به راحتی هم نگذشته. خیلی وقت‌ها فکر می‌کنم دوازده سال از نشر برایم چون روزی گذشت و این ۲۲ ماه چرا اینقدر کند و پرماجرا بود؟

شاید هم بخشی از حب و بغض‌ها و کینه‌هایی که به درست یا غلط از دوران فعالیت نشر آموت مانده، این مدت سر از تخم برداشتند یا نفرت‌هایی که نمی‌دانیم از چیست و از کیست و تا کجا خواهد بود!

شما هر کاری کنید، عده‌ای خوشحال می‌شوند و عده‌ای ناراحت و غمگین و حتی پر از نفرت.

در سال‌های نشر فراوان «نه» گفته‌ام و این کلمهٔ «نه» خودش یک بمب خنثی نشده است که معلوم نیست کی و کجا و چطوری منفجر شود؛ که بمب‌های زیادی از جنگ جهانی اول و دوم مانده‌اند تا اکنون و هنوز نه خنثی شده‌اند و نه منفجر.

دیروز از شروع دوبارهٔ صفحهٔ #کتابفروشی_آموت نوشتیم، فراوان پیام داشتیم که «زندگی را می‌توان از این کلمه‌ها آموخت.»

والله پیام نداده بودم که بعضی از این پیام‌هایی که در دایرکت می‌آمد آزارم می‌داد که نه آنم و نه در توانم، آن.

نوشته بودند «شما یادمان دادید در اوج افتادن، بلند بشویم.»

خوشحالم چنین حسی بهتون منتقل شده اما واقعیتش این نیست. این روزها خیلی اوضاع کتابفروشی خراب است؛ نه ما که همهٔ رفقا. نشر که رسما فاتحه‌اش خوانده شده. شوکی که به نشر وارد شد، سال بعد خودش را نشان می‌دهد. کتابفروشی‌ها هنوز لک‌ولک می‌کنند چون دو سوم کتاب‌های‌شان قیمت قدیم هستند.

کتابفروشی آموت هم زنده است به ارتباط با شماها. این ارتباط یک بخشی‌اش حضوری است که تشریف می‌آورید اینجا و یک بخش عمده‌اش سفارش‌های شماست در واتساپ. از کجا این سفارش‌ها شکل می‌گیرد؟ از صفحهٔ کتابفروشی و صفحهٔ کتابتاز و صفحهٔ انتشارات و صفحهٔ شخصی خودم.

صفحهٔ کتابفروشی که رفت، بیش از این‌که سوگ‌مند مطالب قبلی‌اش باشم، ناراحت گم کردن کتابخوانان هستم و هستیم.

از دیشب که صفحه جدید آمده چند نفر فالوور پیدا کرده؟ به نظر شما می‌تواند تمام دوستانش را دوباره پیدا کند؟

توی همین حال و احوالم که آرمیتا عکس این دسته‌گل را برایم می‌فرستد. زوم می‌کنم که نوشتهٔ روی گل‌ها را بخوانم. حدس می‌زنم کار کیست.

بسته‌اش را دیروز بستم. جز جمعه‌ها و روزهای تعطیل، الباقی روزها، واتساپ را آرمیتا جواب می‌دهد. دیروز کتاب‌های خانم #آناهیتا_طاهرآموز را فرستادیم #اصفهان.

فکر می‌کنید بیشترین دوستان کتابفروشی آموت از کدام شهر و استان هستند؟

 

 

https://www.instagram.com/p/CGzq2TkFeso/?utm_source=ig_web_copy_link

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو