کتابفروشی آموت تعطیل است (سفارش کتاب از سایت کتابفروشی)

البته که ما #بلژیک و #سوئیس نیستیم که با وجود افزایش محدودیت‌ها و شروع دوره‌ی جدید تمهیدات قرنطینه‌ای، #کتابفروشی_ها بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند.

پارسال بود که خبرگزاری ایسنا به نقل از فیگارو نوشت «کشور بلژیک که با شروع موج جدید شیوع ویروس کرونا محدویت‌های قرنطینه‌ای را بار دیگر برای مدت شش هفته اعمال کرده، با در نظر گرفتن #کتاب به عنوان یک #کالای_اساسی، به کتاب‌فروشی‌ها اجازه داد حتی در #دوران_قرنطینه نیز به فعالیت خود ادامه دهند.»

و همچنین در انتهای این خبر آمد که «در ژنو، پایتخت سوئیس نیز که در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا قرار دارد، از روز دوم نوامبر تمامی رستوران‌ها و کسب و کارهای غیرضروری تعطیل شده‌اند، با این وجود کتاب‌فروشی‌ها  به عنوان ارائه‌دهنده کالاهای اساسی مجوز فعالیت در این برهه زمانی را خواهند داشت اما کتابخانه‌ها نمی‌توانند پذیرای مخاطبان باشند.»

در ایران اما به قول رئیس سابق اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، همه جا این روزها تعطیل است جز «هر آنچه با شکم مردم سر و کار دارد و شامل این تعطیلی نشده است»

امروز اولین روز تعطیلی این دو هفته‌ای (البته بعضی جاها هم خواندیم که نوشتند ده روزه) بود. خیابان‌ها اما همان خیابان‌های هر روزه بود و ظاهر قضیه همه‌جا بسته بود اما از درون باز بودند همه؛ بخوانید زنده بودند.

قاعدتا کار #نوشتن و #نشر و #چاپ و #پخش و #کتابفروشی تعطیل‌بردار نیست. چطور می‌توان نشر را تعطیل کرد که این روزها بیش از کتابفروشی‌های حقیقی، کتابفروشی‌های مجازی فعالیت دارند و مردم دنبال خرید هستند. و قاعدتا باید به مردمی که مجبور شده‌اند در خانه بمانند، بیش از خوراک شکمی، خوراک فکری داد.

حالا دیگر نزدیک به چهارده ماه از اعلام رسمی حضور این مهمان ناخوانده گذشته و کمتر خانواده‌‌ای می‌توان پیدا کرد که گرفتار این بلا نشده باشد؛ و البته خانواده‌های بسیاری هم داغدار شده‌اند از وزیدن این طوفان شوم.

#کتابفروشی_آموت تعطیل است و تنها قرار شده یکی از همکاران، چند ساعت در روزهای زوج برای جواب دادن به پیام‌های واتساپ و همچنین جمع کردن سفارش‌های شما از سایت کتابفروشی اینجا باشد. فروش حضوری به هیچ‌عنوان نداریم و تنها ارسال داریم. خوشبختانه تاپین و اداره‌ی پست باز هستند و امروز آمدند و بسته‌های روزهای قبل را هم بردند.

فقط یک سوال برای‌مان مانده. در این روزهای خانه‌نشینی فقط می‌شود شکلات و شیرینی و غذا خورد؟

 

https://www.instagram.com/p/CNe6FGiB25q/?igshid=au69sfp6rup7

 

@aamoutbookstore

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو