یادداشتهای یک کتابفروش

:

اگر از روز اول گفته بودند مثلا یک ماه تعطیل هستید، آدم یک خاکی توی سرش می‌ریخت. کمی برنامه‌ریزی می‌کرد که چکاری بکند اما این شل کن و سفت کن هفته به هفته، آدم را روانی می‌کند.

هفته‌ی اول تمام شد، گفتیم شنبه می‌رویم سر کار. شنبه نشده، گفتند این هفته هم تعطیل.

هفته دوم تمام شد، باز آماده شده بودیم برویم سر کار که گفتند این هفته هم تعطیل.

هفته‌ی سوم هم.

هفته‌ی چهارم هم.

و حالا درست یک ماه است که روانی شدیم رسما.

اگر واقعا قرار به ریشه‌کن کردن کرونا بود، قراری محکم‌تر برقرار می‌کردند نه این بازی‌ای که راه انداخته‌اند که بیشتر شبیه اعلام بیلان کار می‌ماند که ما چنین کارهایی کرده‌ایم.

چطور ممکن است تعطیلی باشد اما خیابان‌ها باز باشند و مردم در حرکت؟

چطور ممکن است کرونا باشد و باز آنجاها که شلوغ بود، شلوغ بماند و تنها زورشان برسد به تعطیل کردن جاهایی که خلوت بود!

بگذریم.

امروز آمدم کتابفروشی که بار ققنوس و صدای معاصر را تحویل بگیرم؛ توی سایت سفارش داده بودیم. برنامه‌مان این هست که اگر تا آخر وقت امروز که پنجشنبه است، اعلام شد که هفته‌ی آینده تعطیل است، به نرم‌افزار کوثر زنگ بزنیم که هفته‌ی بعد سایت کتابفروشی را از دسترس خارج کنند و همچنین به واتساپ جواب داده نشود و اینجا هم به هیچ‌وجه به کسی کتابی داده نشود و بچسبیم به انبارگردانی کالاهای کتابفروشی.

در این 68 متر جا قاعدتا خیلی نمی‌توان ادعای انبارگردانی کرد که نهایت 12 هزار کالا داریم اما گاهی که پیدای‌شان نمی‌کنیم، هزار بار خودمان را سرزنش می‌کنیم که کجا قایم شده این کتاب؟

و بهترین کار این است که انبارگردانی کنیم. یک سری از کتابها را هم می‌خواهیم از سایت خارج کنیم. در عین حال مشخصه‌ی شارژ مجدد یک سری از کتاب‌ها را می‌خواهیم برداریم که اگر تمام شدند، دوباره نیایند؛ قاعدتا منطقی است کتابی که در دو سال و نیم گذشته، حتی یک بار گردش کاری نداشته، دیگر از گردونه‌ی کتابفروشی خارج شود.

در همین احوال خانم آناهیتا طاهرآموز پیام داده که «سلام استاد! صبح از سایت سفارشم را ثبت کردم اما در واتساپ پیام دادم. میشه لحاظ بشه؟»

می‌نویسم «چه پیامی؟ امروز واتساپ را نمی‌بینم.»

می‌نویسد «یکشنبه تولدم هست. از این طرف هم یک سال است که با آموت آشنا شدم و این دو تا کتاب را هدیه تولد برای خودم گرفتم. میشه شما و جیمان‌جان و آرمیتاجان برایم اول کتاب خاک آمریکا یادگاری بنویسید؟»

چه حس خوبی!

به نظر شما چی برایش بنویسیم؟

 

https://www.instagram.com/p/COh1JSyhgeF/?igshid=1fcck2pp3uaau

 

@aamoutbookstore

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو