اثری از برنده نوبل چینی رکورد زد

مجموعه داستان «خرید قلاب ماهیگیری برای پدربزرگ»‌ نوشته «گائو زینگ جیان» نویسنده چینی با ترجمه مهسا ملک‌مرزبان که از یک‌هفته گذشته در قفسه کتابفروشی ها جای گرفت، به تازگی در نوبت دوم چاپ قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این مجموعه 6 داستان کوتاه چینی گنجانده شده است و «معبد»،‌ «در پارک»‌، «چنگه»، «حادثه» ، «‌خرید قلاب ماهیگیری برای پدربزرگ» و «در یک لحظه» نام برخی از داستان‌های این کتابند.

در بخشی از داستان «خرید قلاب برای پدربزرگ» می‌خوانیم: «پدربزرگ تور ماهیگیری هم می‌بافت، یک تور کوچک حدود ده هزار گره داشت، شب و روز بی‌وقفه گره می‌زد. موقع گره زدن هم لبش را تکان می‌داد. انگار زیر لب دعایی چیزی می‌خواند یا گره‌ها را می‌شمرد.»

 «گائو زینگ جان» متولد 1940 در شرق چین و نخستین نویسنده چینی برنده نوبل ادبیات است. او در سال 1992 نشان شوالیه در هنر نویسندگی را از دولت فرانسه دریافت کرد. او نمایشنامه‌نویس، نویسنده داستان کوتاه، نقاش و منتقد نیز هست.

 مجموعه داستان « خرید قلاب ماهیگیری برای پدربزرگ» نوشته «‌گائو زینگ جیان»‌ با ترجمه «مهسا ملک‌مرزبان»‌ با شمارگان یک هزار صد نسخه و 136 صفحه و قیمت 6 هزار تومان از سوی انتشارات آموت منتشر شد.‌

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو