تک تک آیات قرآن سوژه‌ای برای داستان‌پردازی است

یکی از نویسندگان کشور گفت: تک تک آیات قرآن سوژه‌ای برای داستان‌پردازی است و لازم نیست عین آیه را سوژه کنیم؛ بلکه باید یک سوژه را بررسی و محتوای آیات قرآن محتوای داستان باشد.

 یوسف علیخانی در نشست بررسی داستان‌های قرآنی و جشنواره داستان‌های قرآنی تصریح کرد: در برخی از کتاب ها یک سری آیات را با ترجمه آورده اند که می توان یک ایده داستانی از هر کدام از آنها گرفت؛  بعضی فکر می کنند نمی توان داستان های قرآنی را به صورت مدرن نوشت که این طرز فکر کاملا اشتباه است.

وی ضمن اشاره به اینکه یک قصه نویس باید عرق بریزد تا بن مایه یک داستان درآید، افزود: یک داستان به راحتی می تواند یک نویسنده را به زمین بزند و یا او را بالا ببرد، داستان های قرآنی را باید به گونه ای نوشت که مانند آیه آن در آید.

یکی از نویسندگان مطرح کشور بیان داشت: هیچ وقت نوشتن را فدای یک جشنواره نکنید به بهترین شکل نشان دهید که یک نویسنده هستید، ما در جامعه هیچ بحثی در ارتباط با توانایی های قرآنی نداریم، بحثی که وجود دارد بحث مدیریتی است که فکر می کنیم هر چه داستان شعارزده تر باشد جایزه بزرگتری را از آن خود می کنیم.

علیخانی شعارزدگی را آفت بزرگ ادبیات دانست و گفت: به ادبیات اصیل برسید و بعد به موضوع بپردازید، ما در مرحله اول باید نجاری را بیاموزیم و بعد خانه بسازیم، می توانیم طرح های مختلف ارائه دهیم؛ اما باید نجاری بیاموزیم.

برچسب ها:

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو