رمانی از عشق و سیاست منتشر شد

رمان «صخره‌های شیشه‌ای» نوشته منیرالسادات موسوی منتشر شد. نویسنده در این داستان سعی داشته است تا مسایل زنان را در دهه‌های پیش از انقلاب، همراه با ذهنیت زن ایرانی و شرقی در مواجهه با مسایل اجتماعی و سیاسی به عنوان چالش اصلی طرح کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نویسنده در این رمان مسایل اجتماعی و سیاسی 50 سال اخیر ایران را بستر اصلی روایت قرار داده است.

این رمان درباره دختر و پسر دانشجویی است که در سال‌های دهه 1340 با یکدیگر در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی همکاری داشتند. نویسنده در این داستان از زاویه سوم شخص وقایع داستانی را در مسیر ارتباط عاطفی میان این دو شخصیت شکل داده است.

در این داستان زن با وجود فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی درخشان، در زندگی زناشویی ناموفق است. وی که «مینا واثقیان» نام دارد، دانشجوی رشته‌ حقوق در سال‌های دهه پنجاه است. وی پس از ورود به دانشگاه و پیوستن به گروه‌های انقلابی سرانجام دستگیر و شکنجه می‌شود ولی در نهایت جان سالم به در می‌برد و با جوانی به ظاهر انقلابی و از خارج برگشته ازدواج می‌کند. این ازدواج شکست می‌خورد، اما مینا که صاحب فرزندی شده است این وضعیت را تحمل می‌کند تا در نهایت پس از بزرگ شدن دخترش تصمیم به طلاق می‌گیرد. مینا برای تمدد اعصاب به مسکو می‌رود و در آنجا با فرزین پس از سال‌ها ملاقات مي‌كند...

رمان «صخره‌های شیشه‌ای» مهر امسال (1391)، در 152 صفحه و به قیمت 6هزار تومان از سوی نشر آموت منتشرشد.

 

«لطفا پنجره را ببندید» (انتشارات امیرکبیر، 1390)، «اشک رودخانه» (انتشارات اندیشه‌ورزان، 1391) و «صعود با فرمانده» (نشر نوآور،‌1391) از تازه‌ترین آثار داستانی موسوی‌اند. رمان «جنگ و عشق» این نویسنده نیز در سال 1386 جایزه کتاب فصل و انجمن ادبی فردا را از آن خود کرد.

کتاب «پرستوهای بی‌قرار» وی در سال 1387 برگزیده جایزه ادبی یوسف شد. همچنين داستان کوتاه «فرشته» موسوی نیز جایزه دهمین دوره شهید غنی‌پور را به دست آورد.

از موسوی هم اکنون چند رمان و مجموعه داستان نیز مراحل انتشار را سپری می‌کنند.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو