اثر تازه‌ای از نویسنده «سوء قصد به ذات همایونی» در راه است

رضا جولایی از آماده انتشار شدن مجموع داستان تازه‌ای از خود با عنوان «برکه‌های باد» خبر داد که بر خلاف داستان‌های سابق وی در فضاهای غیر تاریخی و امروزی رخ می‌دهد.

رضا جولایی در گفتگو با خبرنگار مهر از آماده انتشار شدن مجموعه تازه‌ای از داستان‌های کوتاه خود با عنوان «برکه‌های باد» خبر داد و گفت: در هشت سال گذشته، داستان‌های زیادی نوشته‌ بودم، اما به دلیل شرایط حاکم بر بازار نشر ترجیح دادم که آنها را منتشر نکنم، ولی با تغییر دولت و دیدگاه‌های فرهنگی حاکم بر کشور در ماه‌های اخیر، بخشی از آنها را در قالب این مجموعه برای انتشار به نشر آموت سپرده‌ام.

جولایی افزود: داستان‌های من به طور معمول در بسترها و فضاهای تاریخی و قاجاری رخ می‌دهد، اما داستان‌های این مجموعه به صورت استثنایی در بستر فضاهای امروزی اتفاق می‌افتد. فضای عمده این داستان‌ها نیز با موضوع اضطراب و وحشت و پرسش در مورد هویت فردی و اجتماعی انسان و بحران شخصیتی او در زندگی مدرن می‌گذرد. الان و پس از تالیف این داستان‌ها حس می‌کنم که این قصه‌ها در جا و مکان خاصی قابلیت رخداد ندارند و هر جایی امکان اتفاق افتادنشان هست.

وی افزود: این موضوعات حسی است که بعد از خوانش این داستان‌ها به من دست می‌دهد و به طور طبیعی ممکن است منتقدان و یا مخاطبان پس از خوانش آنها حس دیگری داشته باشند. به هر حال داستان خودش باید بتواند خودش را جلو ببرد.

این نویسنده در مورد سایر آثار داستانی تالیفی خود نیز گفت: من در هشت سال گذشته داستان‌های زیادی نوشته‌ام و امیدوارم بتوانم بخشی دیگر از آنها را که تمی تاریخی دارند و مربوط به رویدادهای تاریخی است در قالب مجموعه دیگری جمع کنم.

جولایی همچنین از بازنشر رمان دیگری از خود با عنوان «جاودانگان» توسط نشر جویا همزمان با نمایشگاه کتاب سال آینده خبر داد. این کتاب پیش از این و برای نخستین بار در سال 76 منتشر شده بود.

نشر افکار نیز در سال جاری رمان «سوء قصد به ذات همایونی» این نویسنده را در قالب طرح قصه نو منتشر کرد. این رمان داستانی است در مورد واقعه ترور محمدعلی شاه قاجار که برای نخستین بار 17 سال پیش منتشر شده بود.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو