کلاس‌پنجمی‌های عاشق «شازده کوچولو»

«شازده کوچولو» به مدرسه «شهدای منطقه 5» رفت

مراسم دیدار تعدادی از دانش‌آموزان دبستان «شهدای منطقه 5» با «زهرا تیرانی» مترجم کتاب «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری، عصر سه شنبه 26 آذر ماه، در این دبستان برگزار شد.

در این دیدار ابتدا حوریه احدی، معلم کلاس پنجم دبستان شهدای منطقه 5 و مسوول اجرای این برنامه، ضمن معرفی زهرا تیرانی مترجم «شازده کوچولو» به دانش آموزان، از آن‌ها خواست تا پرسش‌های خود را درباره این اثر مطرح کنند.

تیرانی نیز در ادامه این دیدار  به پرسش‌های دانش‌آموزان درباره موضوع داستان، زندگی نویسنده، فن ترجمه، شخصیت نویسنده و مضمون بخش‌هایی از داستان که برای دانش‌آموزان مبهم بود پاسخ داد. 

این مترجم درباره تشابه زندگی نویسنده این اثر با داستان «شازده کوچولو» توضیح داد: مسلما هر نویسنده‌ای از تجربیات و دانشی که در زندگی‌اش به‌دست می‌آورد برای نوشتن داستانش استفاده می‌کند و اگزوپری هم برای نوشتن داستان شازده کوچولو از تجربیات و اتفاقاتی که برایش روی داده بود استفاده کرده است. همان‌طور که می‌دانید در داستان شازده کوچولو، اگزوپری به خراب شدن هواپیمایش در صحرای آفریقا اشاره می‌کند؛ این مساله در زندگی واقعی‌اش نیز رخ داده بود و همین واقعه برایش الهام بخش نوشتن داستان شازده کوچولو شد.»

داستان «شازده کوچولو» سال گذشته (1391) از سوي نشر «آموت» منتشر شد.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو