خواندن ریاضی در دنیای ادبیات

روزنامه جهان صنعت: خواندن بعضی از کتاب‌ها محتاج حواس جمع و صرف انرژی فکری زیاد است، در عین حال بعضی از کتاب‌ها لحنی صمیمانه و ساده دارند و در کوتاه‌مدت آدم می‌تواند خواندن آنها را تمام کند.

کتابی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، نثری ساده‌ دارد و در عین حال اگر شروع به خواندن کتاب کنید، احتمالا نمی‌توانید دیگر کتاب را روی زمین بگذارید.

این کتاب «خدمتکار و پروفسور» نام دارد، کتاب را یوکو اوگاوا نوشته است و نشر آموت آن را در ۲۴۸ صفحه، با ترجمه کیهان بهمنی با بهای ۱۰ هزار تومان منتشر کرده است.

یوکو اوگاوا یک نویسنده ژاپنی است، او در سال ۱۹۶۲ به دنیا آمده است و تاکنون حدود 30 اثر نوشته است که بیشتر آنها موفق بوده‌اند و برنده جایزه‌های ادبی متعددی شده‌اند.

ما در رمان خدمتکار و پروفسور، یک راوی داریم که زنی با تحصیلات مختصر خانه‌دار است و پسر نوجوانی دارد، او قبول می‌کند که خانه‌داری یک استاد ریاضی را انجام دهد، استادی که سال‌های قبل تصادف کرده است و دچار ضایعه مغزی عجیب و غریبی شده است که باعث می‌شود هر 80 دقیقه حافظه‌اش از رخدادها پاک شود و فقط خاطرات قبل تصادف را به یاد بیاورد. این استاد از طریق حل معماهای ریاضی منتشرشده در نشریات، روزگار می‌گذراند، عشق او به زیبایی اعداد تا به حدی است که حتی این خدمتکار ساده را وادار به کلنجار رفتن با اعداد و ریاضیات می‌کند. داستان هم از نظر سوژه و برقراری ارتباط بین یک خدمتکار و یک انسان در انزوا رفته و هم از نظر روشن کردن شعله عشق به ریاضی در ذهن‌ها مستعد قابل توجه است.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو