مشهورترین و برجسته‌ترین اثر هوگو كلاوس

مشهورترین و برجسته‌ترین رمان هوگو كلاوس با عنوان «اندوه بلژیک» از سوی نشر آموت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان ‌اندوه بلژیک اثر هوگو کلاوس با ترجمه سام‌گیس زندی در حالی از سوی نشر آموت روانه بازار کتاب شده است که این رمان مشهورترین و برجسته‌ترین اثر هوگو كلاوس به شمار می‌رود و در سال 1983 منتشر شده است.

داستان این رمان درباره لویی، پسر یازده ساله‌ای است که خاطراتش را از یک سال پیش از شروع جنگ جهانی دوم تا دو سال پس از پایان جنگ روایت می‌کند. این خاطره نگاری از روزگاری آغاز می‌شود که او در مدرسهٔ شبانه روزی یک صومعه‌ با سرپرستی راهبه‌ها زندگی و تحصیل می‌کند. با بالا گرفتن آتش جنگ، لویی به خانه بر می‌گردد و داستانش را با روایت خاطرات تک تک افراد خانوادهٔ پدری و مادری‌اش و ماجراهای همکاری تنگاتنگشان با نازی‌ها ادامه می‌دهد.

این رمان بلافاصله بعد از انتشار در ردیف پرفروش‌ ترین رمان‌های آلمان، هلند و بلژیک قرار گرفت ؛ و بار دیگر در سال 2008 پس از مرگ هوگو کلاوس به جمع کتاب‌های پرفروش اروپا پیوست.

 منتقدین ادبی اروپا، رمان اندوه بلژیک را یکی از شاهکارهای ادبی ـ تاریخی قلمداد کرده‌اند که بی‌تردید در کنار آثار کلاسیک ادبیات داستانی جهان ماندگار خواهد شد.

هوگو کلاوس شاعر، نمایشنامه‌نویس، نقاش و سرشناس‌ترین نویسندهٔ بلژیک در عرصهٔ بین المللی، در طول زندگی پر بار خود هزاران شعر، ده‌ها نمایشنامه و بیش از بیست رمان نوشته است.

این نویسندهٔ‌ بزرگ در آخرین سال‌های زندگی‌اش به بیماری آلزایمر مبتلا شد و در سن 78 سالگی درگذشت.

ستایش ‌بین‌المللی از رمان اندوه بلژیک و نویسنده‌اش با وجود گذشت دو دهه از انتشار آن کماکان نیز در اروپا ادامه دارد.

از «سام‌گيس زندي» مترجم رمان، پيش از ترجمه‌ رمان «تشريفات» نوشته‌ سيس نوتبوم و چند اثر ديگر منتشر شده است.

رمان  «اندوه بلژيك» نوشته‌ي «هوگو كلاوس» با ترجمه «سام‌گيس زندي» در 744  صفحه و به قیمت 35000 تومان توسط «نشر آموت» منتشرشده است.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو