رمان "يورت" منتشر شد

یورت

(رمان ایرانی)

سیدحسین میرکاظمی

نشر آموت/ ۳۵۰ صفحه/ ۲۲۵۰۰ تومان

دشت بی‌مأمن است، و همین ساده‌اش می‌کند. بی‌غل و غش است، و همین زخم پذیرش می‌کند. آبای، شخصیت اصلی رمان، نماد نسلی است که در دوره‌ی تزاری- قاجاری و رضا شاهی جنگیده است، رنج کشیده است، و افق در نگاهش چون شعله لرزان.

بروز سنت‌های ترکمن و تقابل‌شان با «آبای» که می‌خواهد با عشق به «آنا بخت» لحظه‌های رویایی صحرا را زندگی کند و ... صدای دو تاری، و طنین سُم‌ضربه‌های اسبان تیزرو و تازه نفس...

«یورت» نخستین رمان واقع‌گرایانه از زندگی مردم ترکمن صحراست و قلمرویی از هستیِ مردان، زنان و دختران ترکمن. خواننده با زندگیِ اندیشه، زندگیِ موقعیت، و زندگیِ رهایی برآمده از تجربه و رویاهای صحرا روبرو  می‌شود. جاذبه‌ی رمان یورت از عشق است، و زندگی اجتماعی و تاریخی ترکمن صحرا را از دوره محمدعلی شاه مخلوع تا تخت قاپوی رضاشاهی بازآفرینی می‌کند.

«سید حسن میرکاظمی» متولد ۱۳۲۱ گرگان است. از این نویسنده تا کنون بیش از ۳۰ کتاب در حوزه‌های ادبیات داستانی و عوام، شامل افسانه‌ها به چاپ رسیده است. نخستین کتابش جایزه اول وزارت آموزش و پرورش را از آن خود کرد.

«یورت» در سال ۱۳۷۲ بهترین رمان سال و برنده جایزه مجله گردون شد. از آثار دیگر نویسنده داستان «آلامان» به زبان آلمانی ترجمه شده است.

رمان «یورت» نوشته‌ی «سیدحسین میرکاظمی» در ۳۵۰ صفحه و به قیمت ۲۲۵۰۰ تومان توسط «نشر آموت» منتشرشده است

كانال تلگرام نشر آموت

Telegram.me/aamout

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو