کتاب صوتی «پروژه شادی» با صدای فرناز مرکباتی

چرا من سعی می‌کنم در تمام ماه‌های سال، صبح آواز بخوانم؟

«گریچن رابین» نویسنده، بلاگر و سخنران آمریکایی است که سال 1965 در شهر کانزاس متولد شده است. او از دانشگاه ییل مدرک حقوق گرفت و سپس به خواندن و نوشتن درباره‌ی خوشبختی، عادات و طبیعت انسان مشغول شد و در همین راستا، کتاب‌هایی از جمله «بهتر از پیش»، «شادتر در خانه» و «پروژه‌ی شادی» را نوشت که همه به فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز راه یافتند و به بیش از سی زبان ترجمه شدند. رابین «پروژه‌ی شادی» را سال 2009 و در جواب به سؤال «اصلا من از زندگی چه می‌خواهم؟» نوشته است. جواب کوتاه او به این سؤال «شاد بودن» است و یک سال را صرف پروژه‌ای کرده که نتیجه‌ی آن کتابی است جذاب و کاربردی برای رسیدن به شادی و عادت‌های خوب در زندگی.

کمدم را مرتب کنم، درست دعوا کنم، ارسطو بخوانم و بیشتر تفریح کنم

«پروژه‌ی شادی» شیوه‌ای برای ایجاد تغییر در زندگی است. در قدم اول راه شناخت چیزهایی که برای فرد به خوشحالی و رضایت منجر می‌شوند را به مخاطب نشان می‌دهد و در قدم بعدی، در مورد روش‌های به اجرا درآوردن آن‌ها با تصمیمی قاطع سخن می‌گوید. این کتاب شرحی است بر «پروژه‌ی شادی» گریچن رابین؛ یعنی تمام تلاش‌هایی که او برای شاد شدن انجام داده و چیزهایی که در این مسیر آموخته است. هیچ چیز برای یافتن مسیر درست شاد زیستن، بهتر از راه‌هایی نیست که جوابشان را پس داده‌اند. «پروژه‌ی شادی» با تأیید این‌که مسیر شادی برای هر کس منحصر به فرد است، با زبانی دوستانه به شنونده کمک می‌کند که راه خود برای رسیدن به حال خوب و خوشبختی را ترسیم کند.

 

چشیدن لذت شکست

می‌دانستم اگر خودم را مجبور به کاری کنم، با ناراحتی جدی روبه‎‌رو می‌شوم؛ اما یکی از رازهای بزرگسالی این بود: شادی همیشه باعث نمی‌شود احساس شادی کنی. وقتی فکر کردم که چرا گاهی اوقات، نسبت به این‌که خودم را به جلو پیش ببرم، تمایلی ندارم، متوجه شدم که چرا گاهی اوقات نسبت به این‌که خودم را به جلو پیش ببرم، تمایلی ندارم، متوجه شدم علت آن است که از شکست می‌ترسم. جملات «رابرت براونینگ» را به یاد آوردم: «آن‌چه هر فردی به دست می‌آورد، باید از سطح درک او فراتر باشد. وگرنه، بهشت به چه کار می‌آید؟» برای این‌که بر این ترسم غلبه کنم، به خودم گفتم: «از شکست لذت خواهم برد.» دائم تکرار می‌کردم: «شکست یک تفریح است. بخشی از بلندپروازی است. بخشی از خلاقیت است.» اگر کاری ارزش انجام شدن را دارد، ارزش آن را دارد که بد انجام شود. عبارت «لذت شکست» مرا از ترس‌هایم رها کرد  و من شکست را تجربه کردم.

 

کتاب صوتی پروژه‌ی شادی

نشر صوتی آوانامه با همکاری «نشر آموت» کتاب «پروژه‌ی شادی» اثر «گریچن رابین» را با ترجمه‌ی «آرتمیس مسعودی» و خوانش «فرناز مرکباتی» به شکل صوتی تولید کرده است.

بخش‌هایی از این کتاب صوتی رادر فایل‌های زیر بشنوید و نسخه‌ی کامل آن را می‌توانید هم اکنون از فیدیبو، طاقچه، کتابراه، نوار و سایر پلتفرم‌های معتبر فروش کتاب‌های صوتی و الکترونیک تهیه کنید.

نمونه اول 

نمونه دوم 

نمونه سوم 

نمونه چهارم 

نمونه پنجم 

نمونه ششم 

www.AvaNameh.com

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو