کتاب صوتی «کشتن عمه خانم» با صدای محمدرضا قلمبر و مهدی صفری منتشر شد

ناظر ضبط: رامین اسماعیلی
طراحی و ترکیب صدا: مهتاب عطاران
ویرایش صوتی: بهنوش هاشمی
مدت زمان: 05 ساعت و 08 دقیقه

آندری بورسا، کافکای لهستان
آندری بورسا، شاعر و نویسنده‌ی قرن بیستمی لهستانی در 21 مارس 1932 متولد شد. بورسا که به عنوان خبرنگار، در یکی از روزنامه‌های متعلق به شهر زادگاهش فعالیت داشت، ابتدا در رشته‌ی روزنامه‌نگاری تحصیل کرد. از این نویسنده‌ی کم فروغ که بیشتر به سبب اشعارش شهرت ادبی یافته بود، چندین نمایش‌نامه و داستان کوتاه و مجموعه‌ی شعر باقی مانده است.
 
پیوند اگزیستانسیالیسمِ بیگانه‌ی کامو به سورئالیسم کافکایی
کتاب «کشتن عمه خانم» نخستین‌بار در سال 1981 انتشار یافت. در این اثرِ بورسا، طنزی تلخ و گزنده نهفته است که فریاد نسلی از نویسندگان لهستانی را در دل خود دارد. این راسکولنیکوفِ لهستانی تصویری متفاوت از جنایات و مکافات را پیش روی خوانندگان می‌گذارد. قتلی که پهلو می‌زند به قتل پیرزن رباخوار در «جنایت و مکافات» داستایوسکی و مردک الجزایری در «بیگانه»ی کامو. داستان این کتاب توسط یوریک روایت می‌شود، دانشجویی بیست و یک ساله و یتیم که با عمه‌اش زندگی می‌کند. یوریک که هیچ آرزو و استعداد خاصی ندارد، زندگی را سفری بی‌هدف می‌بیند. او دمدمی مزاج هم هست و در صبح یک روز، وقتی عمه خانم از او می‌خواهد تا میخی را به دیوار بکوبد، یوریک بدون هیچ دلیل خاصی و صرفاً از سر بی‌حوصلگی ناگهان با چکش دو ضربه به سر عمه خانم می‌زند. در ادامه‌ی داستان یوریک که در نامقصود‌ترین حالت ممکن مرتکب قتلی می‌شود که از فعل آن هیچ شناختی ندارد، به دنبال جایی برای خلاص شدن از دست جسد می‌گردد، اما این کار خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کند، دشوار است. تلاش اودیسه‌وار یوریک در نابود کردن جسد گاه لحنی طنز و گاه لحنی استعاری پیدا می‌کند.
 
کتاب صوتی کشتن عمه خانم
آوانامه با همکاری «نشر آموت» کتاب «کشتن عمه خانم» را با ترجمه‌ی «کیهان بهمنی» در قالب کتاب صوتی تولید و منتشر کرده است. روایت کتاب برعهده‌ی «محمدرضا قلمبر» بوده و «مهدی صفری» نیز در این کتاب به نقش‌آفرینی پرداخته است.
بخش‌هایی از این کتاب صوتی را می‌توانید در فایل‌های زیر بشنوید،‌ و نسخه‌ی کامل آن  از فیدیبو، کتابراه، طاقچه و سایر پلتفرم‌های معتبر فروش کتاب‌های صوتی و الکترونیک تهیه کنید.

نمونه اول

نمونه دوم

نمونه سوم

www.AvaNameh.com

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو