آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟

نوشته: دبی مندل

ترجمه‌: آرتمیس مسعودی

کتاب «آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید» با هدف معرفی هفت گام برای مبارزه زنان با استرس نوشته دبی‌مندل از سوی نشر آموت منتشر شد.

«آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید» عنوان اثری است از دبی‌مندل، کارشناس مدیریت استرس و یکی از چهره‌های جهانی برگزار کننده کارگاه‌هایی درباره درمان این معضل و بینانگذار پایگاه اینترنتی www.addictedtostress.com که در آن نویسنده تلاش کرده با معرفی هفت‌گام به زنان کمک کند تا به سمت رهایی از استرس و اعتماد به نفس گام بردارند.

مندل در مقدمه خود بر این کتاب عنوان داشته است هدفش از نوشتن این کتاب کمک به آزادی زنان از فهرست تمام نشدنی کارهای روزانه است و تلاشی است برای ماهر بودن و نادیده نگرفتن حقایق زندگی و تاکید داشته است: اعتیاد به استرس همان سرقت هویت است زیرا ما با این اعتمادمان خوشحالی و خودانگیختگی را از خودمان سرقت می‌کنیم. بسیاری از ما حتی خودمان را نمی‌شناسیم چه برسد به اینکه بخواهیم از رویاهای بی‌تکلف درونمان آگاه باشیم... در این کتاب به شما نشان خواهم داد که چطور برای آنکه اعتیاد به استرس خود را درمان کنید، می‌توانید آن را به یک قدرت مبدل کنید.

مندل در گام نخست از این کتاب به موضوع آگاهی شخصی به استرس اشاره دارد و آزمونی را برای کشف این پدیده در درون انسان اراده می‌کند. وی در ادامه به موضوع بازشناسی هویت انسانی و راه‌های اجرای آن اشاره داشته و در ادامه به طرح این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان خودشیفته‌ای معقول بود.

«بدنی سالم داشته باشید» عنوان چهارمین فصل از این کتاب است که به موضوع سلامت جسمانی برای مقابله با استرس اشاره دارد و پرورش حس شادی و شوخ طبعی درونی و روشن شدن موتور احساسات درونی نیز عناوین فصول بعدی آن به شمار می‌رود.

بازنگری افکار درونی انسان و در نهایت ایجاد تصویری جدید از انسان دو گام پایانی است که مندل در این کتاب به آن پرداخته است.

در بخشی از این کتاب مندل خطاب به مخاطبانش می‌نویسد: اولین گام برای تغییر، آن است که خودمان را بشناسیم و این حقیقت را بپذیریم که مشکل داریم. اما نترسید. ما می‌توانیم راه حلی برای حل آن بیابیم. بررسی‌های من در مورد هزاران زن نشان می‌دهد بزرگ‌ترین مشکل زنان امروز، نحوه نگرش آنها به استرس است که هر روز در زندگی‌شان سبب ایجاد تنش دائمی می‌شود. من متوجه شده‌ام این روزها زندگی با استرس برای زنان بیش از یک عادت و در حقیقت نوعی اعتیاد است.... استرس آنقدر فراگیر شده است که ما به آن عادت داریم، در انتظار آن هستیم و در حقیقت اگر آن را نداشته باشیم، احساس ناراحتی می‌کنیم... ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که برای داشتن استرس چشم و هم‌چشمی می‌کنیم. استرس، آن چنان زندگی ما را تسخیر کرده است که می‌توان آن را به سی‌پوند اضافه وزن یا میهمان ناخوانده پشت میز غذاخوری تشبیه کرد که به آسانی نمی‌توان از شر آنها خلاص شد.

کتاب «آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟» با ترجمه آرتمیس مسعودی از سوی نشر آموت منتشر شده است.

 

آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید؟
550,000ریال

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو