کتابفروشی آموت؛ پاتوقی دنج برای دوستداران کتاب

مارال فرخی یکشنبه 2 دی 1397

 

یکی از اتفاق های خوب سال های اخیر در پایتخت، افتتاح کتاب فروشی های تازه در گوشه وکنار شهر است. کتاب فروشی هایی با سبک وسیاق نو و چیدمانی که برای دمی آسودن و گشتن در میان کتاب ها طراحی شده اند و قرار نیست فقط فروشگاه کتاب باشند. به گزارش همگردی، تهران کتابفروشی کم ندارد و از سال های گذشته تاکنون یک راسته در خیابان انقلاب به فروش کتاب اختصاص یافته است اما تا پیش از این با فروشگاه هایی سنتی طرف بودیم که صرفاً کتاب موردنیازمان را از آنجا می خریدیم و راهی خانه می شدیم. این رویه چند سالی است که تغییر کرده و قرار است کتابفروشی ها با سبک و سیاق جدید خانۀ دوم کتاب خوان ها باشند. 

در پی این تغییر رویه سر و کلۀ کتابفروشی هایی که سعی می کنند فضایی برای وقت گذرانی برای کتاب دوستان فراهم کنند در شهر پیدا شده است. اما بیشتر این پاتوق های کتاب در مرکز شهر بودند و اهالی محله های دیگر مجال کمتری برای بهره بردن از این نوع فضاها داشتند. 

هفتۀ گذشته نشر آموت که یکی از ناشران شناخته شدۀ کشور است، کتابفروشی اش را در غرب تهران و در محلۀ مرزداران گشود. کتابفروشی ای که قرار است پاتوقی دنج و خوب برای کتاب خوان‎ها باشد. 

به مناسبت بازگشایی کافه کتاب آموت، مراسمی در محل کتابفروشی برگزار شد که با استقبال گرم کتاب دوستان همراه بود. این مراسم با حضور مدیر نشر آموت و برخی از نویسندگان و مترجمانی که با این نشر همکاری کرده بودند و نیز خوانندگان کتاب های این نشر برگزار شد.

 

برگزاری نشست های جمع خوانی کتاب در کتاب فروشی آموت

 

یوسف علیخانی مدیر نشر آموت ضمن خوش آمدگویی به مهمانان مراسم اعلام کرد: کتابفروشی که همزمان با آغاز دهمین سال فعالیت نشر آموت فعالیتش را شروع کرده، قرار است خانۀ دوستداران کتاب و کتابخوانی باشد.

مسئولان کافه کتاب آموت اعلام کرده اند از آنجا که قرار است کتابفروشی گوشه دنج کتابخوان ها باشد، بنا دارند در این کتابفروشی نشست های جمع خوانی کتاب و نقد و بررسی آثار برگزار کنند. 

گشایش یکی از کتابفروشی های نسل جدید در غرب تهران و دور از محدودۀ اصلی کتابفروشی ها اتفاق مهمی است که در محله های دیگر هم کم وبیش شاهد آن هستیم. 

در این سبک کتابفروشی ها شما قرار است در درجۀ اول احساس راحتی داشته باشید و کتابی که دوست دارید را از قفسه بردارید و برای خودتان چای بریزید و گوشه ای بنشینید و شروع به خواندن کنید. ضمن اینکه فرصت داشته باشید با کتاب خوان های دیگر گپ بزنید و از مصاحبت هم لذت ببرید و گاهی در نشست ها شرکت کرده و تبادل نظر کنید. 

این روزها زیاد می شنویم که مدیران فرهنگی کشور از لزوم برنامه ریزی برای گسترش عادت کتاب خوانی می گویند. رسانه ها از کتاب نخوانی مردم گله می کنند و اهالی نشر از بی رونقی بازار و تیراژ کم کتاب ها شکایت دارند. شاید تنها راه آشتی مردم با کتاب، جا افتادن کتاب خوانی به عنوان فعالیتی لذت بخش باشد. فرهنگی که کتابفروشی ها می توانند با ایجاد فضاهایی دلنشین برای وقت گذرانی و گپ وگفت، در ایجاد آن نقش مهمی ایفا کنند. 

بازگشایی هر کتابفروشی تازه را در شهر به فال نیک می گیریم و امیدواریم این شهر با حضورشان به پاتوق های فرهنگی رونق بخشند. پاتوق هایی که به شهروندان فرصت می دهند به بهانه ای نیکو در شهر حضور یابند و با خود سرزندگی و نشاط به همراه بیاورند.

 

شایان ذکر است کتاب فروشی نشر آموت در بلوار مرزداران، نبش خیابان آریافر، ساختمان 2000 طبقه ی همکف شمالی واقع شده و تمام روزهای هفته به جز جمعه ها و ایام تعطیل رسمی – از ساعت 9 صبح تا 9 شب پذیرای علاقه مندان کتاب و کتابخوانی است

کتابفروشی آموت ؛ پاتوقی دنج برای دوستداران کتاب

 

https://hamgardi.com/fa/Post/8611

برچسب ها:

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو