«حیف از هستی که به نیستی کشیده شده»‌

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گمانم یکی از بهترین و موفق‌ترین ناشران کل کشور به لحاظ تولید محتواست. به لحاظ انتشار هم بسیار ناشر خوش‌ذوق و خوش سلیقه و درجه یکی به شمار می‌رود. تا جایی هم که خودش مدعی است به واسطه‌ی هزاران شعبه‌ای که در سراسر کشور و حتی ده کوره‌ها دارد، یازده هزار تا هم تیراژ می‌زند کتاب‌هایش را. 

اما یک سوال دارم اینجا.

چرا هیچ جا کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیست؟

دو تا کتابفروشی به من نشان بدهید که کتاب‌های این انتشارات را داشته باشد.

دلیل‌اش را البته می‌دانم و یکی دو بار چند سال قبل به یکی از مدیران سابق‌اش هم گفته‌ام.

این انتشارات به دلیل همان عقبه‌ی مخاطبان ده هزارتایی و احتمالا سهمیه کاغذ و بودجه‌ای که دارد، آمده کار بامزه‌ای کرده و قیمت کتاب‌ها را اونقدر پایین زده که آدم باورش نمی‌شود در ایران منتشر شده باشند.

مثلا: کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای را الان یک ناشر خصوصی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان قیمت می‌زند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برداشته و قیمت زده ۶ هزار تومان.

ظاهرش قشنگه. کلی هم احتمالا مخاطبان قند توی دل‌شان آب می‌شود که آباریکلا! بالاخره یکی ارزون حساب کرده باهاشون!

اما مشکل اتفاقا دقیقا همین جاست. در همین قیمت پایین زدن کتاب‌هاست که هیچ کتابفروشی کتاب‌ها را ندارد.

می‌دانید چرا؟

چون کتابفروش حتی اگر کتاب را از پخشی‌ها با ۲۵ درصد تخفیف بگیرد، برای یک کتاب ۳۰ هزار تومانی حداقل ۷۵۰۰ تومان سود می‌کند و برای کتاب ۷ هزار تومانی کانون، کمتر از ۱۷۵۰ تومان. شما خودتون رو بگذارید جای کتابفروش‌ها و پخشی‌ها. چرا باید کتاب های کانون را توی کتابفروشی‌شان ببرند؟

و این می‌شود که کتاب‌های این انتشارات با آن همه نویسنده نازنین و خوش‌قلم و مهربان و عالی و کیفیت چاپ بالا، اصلا هیچ‌وقت دیده نمی شود؛ جز در کتابخانه‌های خودشان و احتمالا در جشنواره‌های خودشان.

والله ما دشمن نیستیم!

فقط تلنگر زدیم.

خود دانید‌

• هستی، نام رمان فرهاد حسن‌زاده‌ی نازنین است که همه کتابفروشان می‌توانند با اعتماد به همه مخاطبان پیشنهاد کنند اما جرم‌اش این است که در انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده است.

 

 

https://www.instagram.com/p/BsnPqe4nQjV/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=18nzz4uz0hm5g

برچسب ها:

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو