چرا نویسنده‌ای مثل مویز با هر کتاب جدیدش، بازار کتاب جهان را به دست می‌گیرد؟

صبح دیدم یکی از رفقا نوشته بود در جلسه‌ای در دانشگاهی که دانشجویان‌اش گیر داده بودند به سینمای ایران و نمونه‌های موفق در جهان، گفته «هر وقت دانشگاه‌های ما شد دانشگاه هاروارد، سینمای ما هم خواهد شد هالیوود.»

خواستم آنجا بنویسم حکایت این موضوع یادآور نویسنده‌ها و منتقدان ماست که هر وقت شدند مثل نویسنده‌های معروف و بفروش جهان، آن‌وقت انتظار داشته باشند ناشران ما بشوند نشر پنگوئن.

اما ننوشتم.

خواستم آنجا بنویسم هر وقت نویسنده‌های ما به جای کلی‌گویی و خواندن رمان‌های درجه‌ی یک دنیا (که بعید می‌دانم کامل هضم‌اش بکنند، آمدند و یک‌بار بدون پیش‌فرض رمان‌های جوجو مویز را خواندند، آن‌وقت شاید ادبیات ایران تکانی خورد.

ننوشتم اما.

کامنت‌های اینجا را هم می‌بندم که حوصله حاشیه و فحش خوردن ندارم (تایید که همیشه هست). اگر هم این دوستان این کتاب‌ها را خواندند، خوشحال می‌شوم نقد مستدل و منطقی‌شان را بنویسند که چرا نویسنده‌ای مثل مویز با هر کتاب جدیدش، بازار کتاب جهان را به دست می‌گیرد و

همین

 

 

https://www.instagram.com/p/B4W5z27gddt/?igshid=3wu3ecmuibjs

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو