سایت آمازون پرفروش‌‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد

شگفتی‌سازی صنعت نشر در دوران کرونا

 

دنیای‌اقتصاد : سال میلادی گذشته یکی از بدترین سال‌های قرن اخیر در زمینه‌های تجاری و اقتصاد هنر بود؛ با این‌حال به‌نظر می‌رسد شیوع کرونا و پیامدهای قرنطینه خانگی تاثیر مخرب کمتری بر صنعت نشر گذاشته است و در برهه‌هایی حتی ناخواسته موجب رونق آن شده است. خانه‌نشین شدن مردم و گسترش راه‌های جدید مطالعه از طریق کتابخوان‌های الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند موجب شد که برخلاف پیش‌بینی‌های کارشناسان سال ۲۰۲۰ شاهد تحولات عجیبی در میزان مطالعه مردم باشیم.

به‌عنوان مثال دنیس عبود، مدیر اجرایی ریدرلینک، توزیع‌کننده کتاب در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای نظیر تارگت، والمارت و کسکو، مدعی است فروش آنلاین شرکتش در سال گذشته چهار برابر شده است. او گفت: «این واقعا داستان دو شهر بود. آغاز سال بسیار ضعیف و پایان سال بسیار قوی ظاهر شد.» همچنین براساس اعلام اتحادیه ناشران آمریکایی، با وجود اینکه رفت‌وآمد آدم‌ها در این یک‌سال کم‌شده، فروش کتاب‌های صوتی نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۷ درصد افزایش داشته و فروش کتاب‌های الکترونیک که در چند سال گذشته با کاهش روبه‌رو بوده افزایش ۱۶درصدی را تجربه کرده است. هرچند گسترش کتاب‌فروشی‌های آنلاین موجب شد بسیاری از کسب‌و‌کارها مانند کتاب‌فروشی‌ها کوچک و کارمندان آنها کارهای خود را از دست بدهند اما برخی فروشگاه‌های بزرگ با تمهیداتی توانستند از مهلکه جان به‌سلامت ببرند؛ از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای «بزرگ» عملکرد خوبی در این زمینه داشتند، زیرا مشاغل ضروری نظیر خواربارفروشی‌ها در طول قرنطینه اجازه داشتند باز‌بمانند و از این طریق کتاب‌ها به‌فروش رفتند.

 

اما بزرگ‌ترین برنده این رقابت دشوار سایت آمازون بوده است. این سایت با گستردگی دامنه فعالیتش توانسته عایدی زیادی از این بحران نصیب خود کند. از بین محصولاتی که در فصل تعطیلات امسال فروش بسیار خوبی تجربه کرده‌اند می‌توانیم به کتاب باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق ایالات‌متحده، با نام «سرزمین موعود»  A Promised Land اشاره کرد.

 

این شرکت در جدیدترین گزارش مالی خود گفت سود خالصش در سه‌ماهه‌ گذشته تقریبا سه‌برابر بیشتر از سال ۲۰۱۹ شده است؛ این میزان رشد که البته فروش اجناس غیرکتاب را نیز شامل می‌شود باعث شده است آمازون تعداد بسیار زیادی نیروی جدید استخدام‌ کند.‌ ‌آن‌طور که نیویورک‌تایمز می‌نویسد آمازون ۴۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر را در عرض ۱۰ ماه به نیروی کار خود اضافه می‌کند.

 

 از دیگر نکات مهم در فروش امسال آمازون، نوع کتاب‌ها و سلیقه مردم در دوران قرنطینه است، این سایت‌ امسال به سنت هرساله فهرست کتاب‌های پرفروش خود را اعلام کرده است؛ کتاب‌هایی که برخی از آنها در ایران ترجمه و به چاپ رسیده و تعدادی نیز به‌زودی وارد بازار خواهند شد.

 

  پرفروش‌ها

 

امسال «سرزمین موعود» نوشته باراک اوباما در رتبه نخست پرفروش‌های آمازون قرار گرفت.‌به گزارش «ایبنا» اغلب خاطرات دوره ریاست‌جمهوری با هدف اطلاع‌رسانی منتشر می‌شوند تا شهرت رئیس‌جمهور را حفظ کنند و دوره‌ تاریخی موردنظر را شکل دهند اما اوباما وقتی درباره موضوعات مهم امنیتی که همانند انتخاب بین مرگ و زندگی است تفکر می‌کند، خواننده را به درون ذهن خود می‌برد تا از همه جزئیاتی که برای تصمیم‌گیری در‌نظر گرفته بود باخبر شوند. علاوه بر این روایت خود را با حکایت‌های شیرین خانوادگی و همچنین سخنان شخصیت‌های مهم سیاسی‌ که همکارش هستند، ترکیب می‌کند. «سرزمین موعود» اولین جلد از یک مجموعه دو‌جلدی است که قرار است بعدا منتشر شود. کتاب اول اتفاقات دوره ریاست‌جمهوری اوباما تا سال ۲۰۱۱ را پوشش می‌دهد. این کتاب به‌زودی با ترجمه فرزاد مرتضایی روانه بازار کتاب خواهد شد.

 

«خیلی زیاد اما همیشه ناکافی» نوشته مری ترامپ در رتبه دوم پرفروش‌های آمازون در سال ۲۰۲۰ قرار دارد.  کتاب خاطرات مری ترامپ‌‌که یکی از برادرزاده‌های دونالد ترامپ است، توسط سیمون و شوستر منتشر شد. برادرزاده ترامپ فضای خانواده ترامپ را پر از هوسرانی و دعواهای خواهر و برادری توصیف کرد و نوشت که دونالد ترامپ نتیجه جو مسموم فضای خانواده ترامپ است. کتاب «خیلی زیاد، اما همیشه ناکافی؛ ترامپ مرد خطرناک جهان» نوشته مری ترامپ با ترجمه محمد خجسته از سوی نشر نگاه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب ۲۵ مرداد منتشر شد و ۲۷ مرداد به چاپ دوم رسید.

 

«جایی‌که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دِیلیا اُوِنز در رتبه سوم پرفروش‌های آمازون در سال ۲۰۲۰ قرار دارد. داستانی که در سال ۲۰۱۹ نیز در فهرست پرفروش‌های زیادی قرار داشت. داستانی هیجان‌انگیز از روابط انسانی و عشق و تقلای انسانی تنها برای حیات. زنی که سال‌ها به تنهایی در جنگل زندگی کرده است‌ ناگهان متهم به قتل می‌شود و سرنوشتی نامعلوم در انتظارش است.

 

این کتاب با رعایت کپی‌رایت و با ترجمه آرتمیس مسعودی از سوی نشر آموت منتشر شده و تاکنون به چاپ پنجم رسیده است.

 

 از دیگر کتاب‌هایی که امسال در آمازون پرفروش شده می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: «اولین یادگیری من در نوشتن کتاب تمرین» نوشته کریستال دار که در رتبه چهارم پرفروش‌های آمازون در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت و کتاب تمرین برای کودکان سه تا پنج‌ساله است. کتاب شامل ۷۵ صفحه تمرین، صفحات تمرین رنگی و تمرین‌های ایجاد مهارت است.‌«خورشید نیمه‌شب» نوشته استفانی مایر در جایگاه پنجم پرفروش‌های آمازون در سال ۲۰۲۰ قرار دارد. «خورشید نیمه‌شب» در واقع بازگویی اولین کتاب از مجموعه «گرگ و میش» است. نسخه اولیه عشق بِلا به ادوارد از زبان بِلا روایت می‌شود و حالا در این کتاب جدید از زاویه دید ادوارد، خون‌آشام داستان قصه را می‌خوانیم.

 

 مایر اولین‌بار در ماه می‌ خبر انتشار کتاب پس از دوازده سال را داد. دوازده سال پیش وقتی بخش‌هایی از کتاب در اینترنت لو رفت مایر نوشتنش را کنار گذاشت و همان زمان این اتفاق را «نقض بزرگ حق من به‌عنوان یک نویسنده و یک انسان» خواند و پروژه را رها کرد. اوایل ماه آگوست سال‌جاری به نیویورک‌تایمز گفت: «هنوز نمی‌دانم چگونه چنین اتفاقی رخ داده است. فکر نمی‌کنم نیت بدی وجود داشت. وقتی از مردم خواستیم دست از خواندنش بردارند داستان را کپی کردند اما این قسمت تلخ و ترسناک ماجرا نبود. وقتی فهمیدم که احتمالا کسی نوشته‌های کامپیوترم را می‌خواند، خیلی ترسیدم.»

 

https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%87%D9%86%D8%B1-32/3727297-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%86%D8%B4%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7

 

 

@aamoutbookstore

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو