اگر کتابی برای رونمایی دارید می‌توانید با کتابفروشی تماس بگیرید

انگار کن سال‌هاست گذشته و تو در زندگی دیگری، کاری را کرده‌ای که حالا بیشتر شبیه خواب می‌ماند تا راهی که رفته‌ای؛ حکایت جلسات #کتابفروشی_آموت که تحت عنوان «آموت‌نوشت» برگزار می‌شد، از این گونه است.

از همان هفتهٔ آغاز به کار #کتابفروشی جلسات نقد و بررسی و رونمایی و دیدار با نویسندگان و مترجمان، هر هفته در چند نوبت برگزار می‌شد تا خوردیم به #کرونا.

و بعد از کرونا هم ماجراهایی که می‌دانید و می‌دانیم و دل و دماغی برای فعالیت نبود.

این جلسات فقط مختص کتاب‌های #نشر_آموت نبود و بارها نویسندگان یا مترجمان یا ناشران دیگر دوست داشتند جلسات رونمایی و جشن امضا و دیدارهای‌شان را در کتابفروشی آموت برگزار کنند و ما هم می‌گفتیم قدم سر چشم.

قاعدتا برگزاری چنین جلساتی، شرایطی دارد که ما گفته بودیم «هیچ شرطی نداریم جز اینکه هر کدام از شرکت‌کننده تنها یک کتاب بخرند.» 

و فکر نمی‌کنم شرط سنگینی باشد که گمان‌مان بود این حرکت، نمادین است و هم دوستان‌مان را تشویق به همراهی بیشتر با کتاب‌ها می‌کنیم و هم خرج و مخارج کتابفروشی درمی‌آید که خودتان بهتر از ما می‌دانید در روزگاری که خیلی از همکاران به اسم #کتابفروشی همه‌چیز می‌فروشند جز #کتاب، سرپا نگه داشتن یک کتابفروشی بسیار سخت است و البته که آدمیزاد، زاییدهٔ تنوع است و وقتی تو جینگول‌مینگول و عروسک و اسباب‌بازی و انواع برندهای خارجی بفروشی و کنارش هم دو تا کتاب بگذاری، همین آدمیزادهٔ گناه‌کار را آرام کرده‌ای که کنار هزاران خریدش، حالا یک کتاب جیبی چندتومنی هم بگیرد که به وقت‌اش بکوبد روی میز که «این هم کتاب! ما کتابخوان هستیم!» 

و بارها خندیده‌ایم که «داستایوفسکی را باید با برادران کارامازوف و جنایات و مکافات دنبال کرد نه با کتاب پنجاه‌صفحه‌ای لاکچری‌اش!» 

که البته این خنده، دردناک‌تر از هر گریه‌ای است.

بگذریم.

وقتی خانم #نسرین_قربانی خواست که رونمایی رمان جدیدشان «… و نمی‌دانم» در کتابفروشی آموت برگزار شود، آنقدر بی‌رغبت بودیم که گفتیم «بفرمایید!» 

و با همت خودشان روزی باشکوه را رقم زدند. ناشر مهربان‌شان یک سوال پرسیدند در جمع که به گمانم در شلوغی گم شد. پرسیدند «واقعا چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان کتاب می‌خوانند؟» و در واقع خطاب‌شان به جمعی چون دیروز بود که نود درصد شرکت‌کننده‌ها خانم بودند.

و تنها گفتم «باید قدم این خانم‌ها را طلا گرفت که هنوز کتابخوانی را زنده نگه داشته‌اند.» 

اگر کتابی برای رونمایی دارید می‌توانید با کتابفروشی تماس بگیرید و هماهنگ کنید برای مراسم‌اش.

 

https://www.instagram.com/p/Cul2yKFuSk_/?igshid=Y2IzZGU1MTFhOQ==

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو