گزارش بیست و یکمین «نوشتِ تازه‌ی آموت»

تمام مدتی که استاد #امیر_یوسفی دربارهٔ کتاب #فیلسوف_و_گرگ صحبت می‌کردند، به چشمان ذوق‌زدهٔ دوستان #آموت نگاه می‌کردم که شوق برشان داشته بود که «چقدر دقیق و عالی صحبت می‌کند این مرد!» 

و تمام مدتی که آقای یوسفی حرف می‌زدند، دنبال راهی بودم که جلسات ثابتی با حضور او در #کتابفروشی_آموت راه بیندازیم که جان تازه‌ای به #کتابخوانی خواهد بود.

بعد از جلسه آرمیتاخانم گفت «واقعا اگر #کتاب_خواندن این‌گونه است که آقای یوسفی، کتاب را موشکافی کردند، ما اصلا کتاب نمی‌خوانیم.» 

و حرف‌اش حق و درست بود اما باید یک اصل را هم در نظر گرفت که آقای یوسفی از چه راهی به این جایگاه رسیده که به این خوبی درباره یک کتاب صحبت کند.

به گمانم جدا از تحصیلات که آقای یوسفی، کارشناسی ارشد #فلسفه خوانده‌اند، باید به دامنه و دایرهٔ خوانده‌های او توجه کرد؛ چنان‌که وقتی از کتاب #فیلسوف_و_گرگ نوشتهٔ #مارک_رولندز حرف می‌زد، هم به ادبیات کلاسیک جهان ارجاع می‌داد و هم به ادبیات کلاسیک ایران و هم به متون عرفانی و هم به متون فلسفی و این نشان می‌دهد، گوینده سال‌ها در همهٔ این حوزه‌ها عمیق خوانده و توجه ویژه‌ای به شیوهٔ کتابخوانی‌اش داشته است.

در تمام مدتی که استاد سخنرانی می‌کرد حسرت بزرگی گریبانم را گرفته بود که واقعا چرا نامی از #امیر_یوسفی در میان منتقدان و سخنرانان نشنیده‌ایم؟

روزی که پوستر جلسه را آماده می‌کردیم، حسام‌جان به مهربان‌جان پیام داده بود که «تنها عکسی که از امیر یوسفی دیدم، یک فیلمساز است!» و حق با او بود. با وجود اینکه امیر یوسفی، سال‌ها در مطبوعات این کشور در سطح تحریریه و شورای سردبیری نقش داشته، عکس و ردی از خود بر جای نگذاشته است.

آقای #محسن_فرجی، داستان‌نویس و مدیر #نشر_خزه درباره دلیل انتخاب این کتاب و اصرار ترجمه‌اش به وسیله #شهاب_الدین_عباسی توضیح داد و اینکه آقای عباسی در شهرستان زندگی می‌کند و هرگز در هیچ جلسه‌ای شرکت نمی‌کند.

دوستان خوب کتابفروشی و اعضای گروه همخوانی کتاب در #آموت_نوشت هم در پایان، نظرات‌شان را گفتند.

گفتنی است پنجشنبهٔ آینده دورهمی دوستان کتابفروشی، حول محور رمان #ارتقا و گفتگو با #سیدرضا_حسینی دربارهٔ تمام ترجمه‌هایش خواهد بود

 

https://www.instagram.com/p/CwDq4bCKRMm/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو