«محمداسماعیل حاجی‌علیان» مهمان بوطیقای رادیو فرهنگ

در میزگرد این هفته‌ی بوطیقا (رادیو فرهنگ)، مجتبی گلستانی با محمداسماعیل حاجی‌علیان نویسنده‌ی رمان «سمفونی بابونه‌های سرخ» و مجموعه‌داستان «قربونی» گفت‌وگو می‌کند.

برنامه‌ی بوطیقا، برنامه‌ای مختص ادبیات داستانی از گروه فرهنگ و ادب است که پنج‌شنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ در بخش‌های متنوعی به علاقه‌مندان ادب‌دوست تقدیم می‌شود. در میزگرد این هفته‌ی بوطیقا نیز مجتبی گلستانی با محمد اسماعیل حاجی‌علیان نویسنده‌ی رمان «سمفونی بابونه‌های سرخ» و مجموعه‌داستان «قربونی» گفت‌وگو می‌کند.

«سمفونی بابونه‌های سرخ» نوشته‌ی محمد اسماعیل حاجی علیان در 170 صفحه از سوی انتشارات آموت منتشر شده است. اين كتاب از نگاه يک پژوهشگر ارمني از دوران معاصر به دل تاريخ مي‌رود و با رويدادهاي فرهنگي و سياسي زمان شاه عباس صفوي، پيروزي سپاه ايران در جنگ با ازبكان و آزادسازي مشهد و بارگاه رضوي همراه مي‌شود. اين فرد در قالب يك فيلم به دل تاريخ مي‌رود و با رويداد تاريخي همراه مي‌شود. در اين اثر نمايي كلي از زندگي ارامنه در ايران توصيف شده است. زبان اين كتاب متنوع است و در بخش‌هايي عاميانه و امروزي و در قسمت‌هايي با زبان فاخر تاريخ و روزگار آن زمان شكل گرفته و در مجموع داستان از نظر ساختاري و زباني تنوعي خاص يافته است.

مجتبی گلستانی: کارشناس، یاسر نوروزی: سردبیر و نویسنده، رسول تسلیمی: تهیه‌کننده و فاطمه حقیقت‌ناصری گوینده‌ی این برنامه‌اند.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو