مبارزه با بيماري سرطان همراه با رمان

فهميه پناه‌آذر (تهران‌ امروز): «فاطمه موسوي» از جمله نويسندگاني است كه اولين رمان خود را با نام «پيله تنهايي عشق» منتشر كرده و نيز به‌صورت تجربي كار نويسندگي را آغاز كرده است.

موسوي كارمند يك شركت دارويي است اما علاقه زيادي به نوشتن دارد. معتقد است كه اولين كار جدي وي «پيله تنهايي عشق» است.

رمان «پیله تنهایی عشق»، تازه ترین رمان نشر آموت است که در آن نویسنده سعی دارد تا با به کارگیری زبانی ساده و صمیمی، مخاطب عام را با خود همراه کند ضمن اینکه در اثر از جملات عامیانه زیادی استفاده شده و نوع روایت، اول شخص است.

شخصیت‌های محوری در این کتاب زنانی هستند که در موقعیت‌های شخصیتی و اجتماعی متفاوت، به تجربیاتی دست می‌یابند.

«موسوي» در گفت‌وگو با روزنامه تهران امروز درباره نگارش اين كتاب گفت: در این کتاب به دنبال این نبودم که عشق را به مثابه خود کلمه‌اش به نمایش بکشم.

قدرت درونی در یک زن برايم مهم بود و سعي كردم در اين كتاب آن را بياورم. نوشتن این رمان مصادف بود با شروع بیماری سرطان در من، اما نوشتن این رمان به من کمک کرد تا بتوانم در درون خودم هم کنکاش بیشتری بکنم و این قدرت درونی را برای مخاطبانم در قالب این رمان بازسازی کنم.

جايگاه زن برايم بسيار مهم است

اين نويسنده معتقد است زنان بايد جايگاه خاص خود در جامعه را حفظ كنند. نبايد زن امروز را درحد پختن يك قرمه‌سبزي ديد.

موسوی درباره داستان این رمان نیز در ادامه افزود: داستان این رمان از زبان دختری روایت می‌شود که به‌همراه چهار خواهر خود در شهرستانی در حومه تهران با پدری زندگی‌ می‌کند که آرزوی داشتن یک پسر را داشته است.

موسوي همچنين خاطرنشان ساخت: راوی در میان خانواده ‌خود تنها کسی است که موفق به تحصیل و پیدا کردن شغل می‌شود و از همین راه سعی در حمایت خواهران خود دارد اما در طول این ماجرا درگیری‌های عاطفی که برای وی به‌وجود می‌آید و نیز حوادثی که خواهران و پدر وی به آن دچار می‌شوند به‌نوعی او را به سمت شکوفایی درونی و حرکت به سمت تعریفی تازه از خود سوق می‌دهد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا سوژه داستان، نمود واقعي داشته يا خير گفت: داستان برگرفته از تخيل من بوده اما در اين كتاب سعي كردم زنان را با اين واقعيت آشنا كنم كه در موقعیت‌هایی مانند مادر بودن، همسر بودن یا دختر بودن باید چگونه باشند و همواره از قدرت‌های درونی خودشان کمک بگیرند.

وي درباره كتاب‌هاي عامه‌پسند نيز بيان داشت: مردم امروز ما كتاب‌هاي سهل و آسان و با موضوع «رسيدن» و «عشق» را بيشتر مي‌پسندند.

من خودم به شخصه ادبيات با موضوعات اجتماعي و مردمي‌تر را مي‌پسندم اما اقبال و توجه بيشتر خوانندگان كتاب به ادبيات عامه‌پسند است. من معتقدم كتاب‌هاي عامه‌پسندي نيز وجود دارد كه در خود پيام و آموزش داشته و مي‌تواند مخاطب امروز را به فكر وادارد.

رمان زنده‌به‌گور در راه است

وي درباره دومين رمان خود نيز گفت: دومين كتاب داستان خود را با نام «زنده‌به‌گور» براي بررسي به نشر آموت دادم كه در صورت تاييد منتشر مي‌شود؛ اين اثر نيز مضمون اجتماعي دارد.

در حال حاضر نيز مشغول نگارش يك فيلمنامه هستم كه البته نامي براي آن انتخاب نكرده‌ام.

وي درباره سوژه فيلمنامه خود گفت: اين فيلمنامه داراي سوژه اجتماعي است اما ترجيح مي‌دهم تا تمام نشدن فيلمنامه درباره آن صحبت نكنم.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو