زیبای هلیل در «بوطیقا»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه‌ی فرهنگ: برنامه‌ی بوطیقا، برنامه‌ای مختص ادبیات داستانی از گروه فرهنگ و ادب است که پنج‌شنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ در بخش‌های متنوعی به علاقه‌مندان ادب‌دوست تقدیم می‌شود. در میزگرد این هفته‌ی بوطیقا نیز مجتبی گلستانی با «منصور علیمرادی» نویسنده‌ی مجموعه‌داستان «زیبای هلیل» (نشر آموت، چاپ اول، ۱۳۹۰) گفت‌وگو می‌کند.

رویدادهای این مجموعه داستان بیشتر در جنوب استان کرمان اتفاق افتاده و مضامین روستایی، عشایری و بومی دارد. «برگه امتحانی»، «سرزمین مادری»، «زیبای هلیل» و «آهو» از جمله عنوان‌های داستان‌های کتاب «زیبای هلیل» است. در این داستان‌ها به ضرورت موقعیت و موضوع داستانی، تکنیک و فرم شکل می‌یابد و حتی زبان داستانی نیز به فراخور مضمون و دیدگاه‌های مطرح شده در هر یک از داستان‌ها متغیر است. کتاب «زیبای هلیل» نوشته منصور علیمرادی در ۱۳۲ صفحه و با قیمت ۳ هزار تومان از سوی نشر آموت روانه بازار نشر شد. منصور علیمرادی از چهره‌های شعر، داستان و پژوهش استان کرمان است. این نویسنده جوان در خانواده‌ای متولد شد که دو فرهنگ ایلی و قبیله‌ای جنوب استان کرمان را شامل می‌شود. زندگی در چنین خانواده‌ای سبب آشنایی علیمرادی با خرده‌فرهنگ‌ها و گنجینه‌ای از ادبیات شفاهی جنوب استان کرمان شد، وی با الهام از این فرهنگ‌ها آثاری را خلق کرده که در نوع خود کم‌نظیر است.

مجتبی گلستانی: کارشناس، یاسر نوروزی: سردبیر و نویسنده، رسول تسلیمی: تهیه‌کننده و فاطمه حقیقت‌ناصری گوینده‌ی این برنامه‌اند.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو